جانباز 70 درصدی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

به قدر توان، به مملکت خود ادای دین کردم

غلامرضا ضیاءالدینی جانباز دوران دفاع مقدس گفت: در ذهن من این بود که در کشوری می‌توان با آرامش درس خواند که امنیت کامل داشته باشد و برای اینکه بتوان با خیال راحت درس بخوانم، جبهه را انتخاب کردم و خدا را شکر می‌کنم که به قدر توان، به مملکت خود ادای دین کردم.
کد خبر: ۳۴۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴ - 11April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از کرمان، به مناسبت ایام گرامی‌داشت روز جانباز تعدادی از خبرنگاران به سراغ جانباز 70 درصد «غلام رضا ضیاالدینی» رفته و با وی به گفتگو نشستند.

«غلامرضا ضیاءالدینی» با بیان اینکه در سن 15 سالگی و از طریق بسیج سازندگی به جبهه اعزام شدم، اظهار داشت: چون فرزند بزرگ خانواده بودم، مادرم روی من بسیار حساس بود و با رفتن به جبهه موافقت نمی کرد.

وی افزود: بسیاری از دوستان و اطرافیان تاکید می کردند که درس بخوانم و من به این دلیل بین جبهه و ادامه تحصیل، جبهه را انتخاب کردم که امام (ره) فرمودند: «هرکه می تواند سلاح به دست بگیرد به جبهه برود» پس جای تردید دیگر نبود.

به قدر توان، به مملکت خود ادای دین کردم

این جانباز 70 درصد بیان داشت: در ذهن من این بود که در کشوری می توان با آرامش درس خواند که امنیت کامل داشته باشد و برای اینکه بتوان با خیال راحت درس بخوانم، جبهه را انتخاب کردم و خدا را شکر می کنم که توانستم به قدر توان، ادای دین به مملکت خود کنم.

به قدر توان، به مملکت خود ادای دین کردم

وی به نحوه مجروحیت خود اشاره کرد و گفت: سال 63 بود و در منطقه ای از جزیره مجنون عراق آب را در منطقه رها کرده بود وما مشغول جمع آوری آب بودیم که توپخانه دشمن به راه افتاد وما زیر اتش دشمن کار می کردیم که ترکش خوردم و با یک ماشین به یک بیمارستان صحرایی و از آنجا به پشت جبهه منتقل شدم.

به قدر توان، به مملکت خود ادای دین کردم

همسر جانباز ضیاءالدینی نیز گفت: در دوران دفاع مقدس همیشه دوست داشتم با یک جانباز ازدواج کنم و سرانجام با جلب رضایت خانواده با غلامرضا ازدواج و زندگی مشترک خود را آغاز کردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها