همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی؛

همایش تقدیر از ۴۰ فیلمساز انقلاب و دفاع مقدس در قم برگزار شد

همایش تجلیل از ۴۰ فیلمساز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم، همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی، با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ - 12April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، همایش «۴۰ فیلم، ۴۰ فیلمساز» و تقدیر از ۴۰ فیلمساز انقلاب و دفاع مقدس همزمان با اعیاد شعبانیه، هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید آوینی عصر پنجشنبه ۲۲ فروردین با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد.

در این همایش که به همت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، انجمن سینمای جوان قم، سازمان بسیج هنرمندان استان و سازمان فرهنگی هنری شهرداری برگزار شد، «رضا ابوذر» مسئول انجمن سینمای جوان، علی بیطرفان هنرمند پیشکسوت قم و احمدرضا داوری و سید محمدصادق جعفری دو تن از کارگردانان و فیلمسازان استانی و کشوری، طی سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه هنر فیلمسازی در جامعه و نقش آن در ترویج فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس پرداختند.

همایش تقدیر از ۴۰ فیلمساز انقلاب و دفاع مقدس در قم برگزار شد

این همایش با تجلیل از خانواده هنرمند شهید محمدحسین کمیلی از شهدای عملیات مرصاد همراه بود که خانواده وی نیز هدیه خود را به سیل‌زدگان اهدا کردند. همچنین در همایش یاد شده از ۴۰ فیلمساز برتر در زمینه انقلاب و دفاع مقدس تجلیل شد که نام پیشکسوتانی از فیلم و عکس دوران حماسه و ایثار همچون حسن عنایتی و رضا رحیمی تنها نیز دیده می‌شود.

در پایان همایش از ۴۰ فیلم ساخته شده توسط ۴۰ فیلم ساز که در یک بسته شامل هشت لوح فشرده جمع آوری شده است، رونمایی شد. این بسته شامل تعدادی از فیلم‌های ۱۶ میلی‌متری تولیدی سال ۱۳۶۴ و فیلم «مومن انقلاب» درباره آیت الله محمد مومن عضو فقید مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار