آیت‌الله موحدی کرمانی در نماز جمعه تهران:

همه ایران «سپاه پاسداران» است/ سپاه حافظ دستاورد‌های انقلاب و خادم مردم است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه بسیار مضحک است که سپاه تروریست و آمریکا مخالف تروریسم خوانده شود، گفت: احمق‌ها نمی‌دانند همه ایران سپاه پاسداران است و همه ما سپاهی هستیم.
کد خبر: ۳۴۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰ - 12April 2019

همه ایران سپاه پاسداران است/ ترامپ هنوز سپاه را نشناخته استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، آیت‌الله «موحدی کرمانی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه اظهار داشت: ترامپ با یک اقدام احمقانه سپاه پاسداران در لیست سازمان‌های تروریست قرار داد. اینکه یک نهاد حکومتی و نیروی نظامی یک کشور را به عنوان یک گروه تروریستی محسوب کنند، مغایر با مقررات بین‌المللی است.

موحدی کرمانی تاکید کرد: بسیاری از کشور‌های جهان این اقدام را زیر سوال بردند و آن را موجب پیچیده شدن اوضاع خاورمیانه دانسته‌اند. امروز برای تمام مردم دنیا بویژه ملت‌های منطقه ثابت شده که آمریکا مادر تروریسم است.

وی عنوان کرد: خود آمریکایی‌ها و ترامپ اعتراف کرده‌اند که القاعده و داعش را آمریکا ایجاد کرده است. بسیار مضحک است که سپاه بعنوان تروریست و آمریکا مخالف تروریسم خوانده شود. آمریکا به دنبال فروپاشی نظام و تسلیم مردم است.

امام جمعه موقت تهران گفت: این اقدام باعث انسجام و وحدت همه نیرو‌های انقلاب و مسئولین کشور شد. رئیس جمهور محکم و قاطع از کیان سپاه دفاع کرد. احمق‌ها نمی‌دانند همه ایران سپاه پاسداران است و همه ما سپاهی هستیم.

موحدی کرمانی گفت: ترامپ هنوز سپاه را نشناخته است. سپاه دستاورد‌های انقلاب را حفظ کرده و خادم مردم است و به همین دلیل در دل مردم جای دارد. آقای ترامپ! اگر رهبری اجازه دهد سپاه می‌تواند با موشک‌های خود تل آویو را با خاک یکسان کند.

وی در ادامه با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط کشور، گفت: از ابتدای سال نو شاهد بارش‌های شدید و بی سابقه‌ای بودیم. متأسفانه وقوع سیل خسارات زیادی را به بار آورد و برخی افراد مجبور به تخلیه محل سکونت خود شدند. از همان ابتدای حادثه، رهبری دستور دادند تا نیرو‌های مسلح و مسئولان به مدد آسیب‌دیدگان بشتابند و همه امکاناتی را که لازم است به‌کار گیرند. با حضور نیرو‌های ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، هلال احمر، کمیته امداد و بسیاری از سازمان‌های مربوطه و مردم تا حد قابل توجهی از افزایش تلفات کاسته شد.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: هرچند این حادثه تلخ بود، اما حضور مردم، مسئولان و نیرو‌های جهادی سپاه و ارتش در مناطق سیل زده، صحنه‌های بی بدیلی از وحدت، محبت و همبستگی مردم ایران را به نمایش گذاشت.

موحدی کرمانی افزود: ان‌شاالله این همدردی و کمک از سوی نهاد‌ها و مردم، تا بازگشت شرایط عادی ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: در این سیل خطرناک ناله‌هایی بلند است که برخی خوب می‌شنوند و کمک کردند، خدا هم صدای این افراد را می‌شنود و اجابت می‌کند.

امام جمعه موقت تهران افزود: اما برخی افراد پول دارند، ولی به سیل‌زدگان کمک نمی‌کنند. من به این‌ها هشدار می‌دهم که به خودتان رحم کنید تا خدا صدایتان را بشنود.

وی گفت: سیل خسارت سنگینی را به بار آورد و جان بعضی از مردم عزیز ما را هم گرفت، اما قطعاً این بارش‌ها کشور را از وقوع بحران بزرگ خشکسالی نجات داد. خشکسالی یک خطر و تهدید برای کشور به حساب می‌آمد، بحرانی که آثار تخریبی آن به مراتب بیشتر از خسارات سیل بود.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: هرچند سیل یک بلای طبیعی محسوب می‌شود، اما چنانچه زیرساخت‌های لازم برای مهار بارش‌ها را داشته باشیم، میزان خسارات و تلفات به شدت کاهش می‌یابد. همچنین، لایروبی رودخانه‌ها، پیش بینی درست از میزان بارش، ایجاد کانال‌های موازی برای دور کردن آب از شهر‌ها می‌تواند از جمله اموری محسوب شود که در کاهش خسارات این بلای طبیعی تأثیر داشته باشد.

موحدی کرمانی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از راهکار‌های مؤثر در کاهش آثار مخرب سیل انجام پروژه‌ها و عملیات آبخیزداری به منظور تقویت پوشش گیاهی، حفاظت خاک و افزایش نفوذپذیری و در نتیجه کاهش پتانسیل سیل‌خیزی است. مسأله فوری کاهش آلام مردم شامل بازسازی مناطق و منازل آسیب‌دیده مردم، ترمیم خرابی‌ها، جبران خسارات محصولات کشاورزی، بازسازی زمین‌های کشاورزی و حمایت جهت کسب و کار مردم آسیب‌دیده است که امیدواریم با تدبیر دولت و همراهی مردم، شرایط مناطق سیل‌زده عادی و هرچه زودتر به حالت عادی بازگردد.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها