امام جمعه شهرکرد:

سپاه از متن انقلاب جوشیده و در کنار مردم و همراه مردم است

حجت‌الاسلام نکونام گفت: سپاه بحول و قوه الهی مقتدر است و از متن انقلاب جوشیده و در کنار مردم و همراه مردم است و این روزها محبت مردم به سپاه چندین برابر افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۴۱۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۱ - 12April 2019

سپاه از متن انقلاب جوشیده و در کنار مردم و همراه مردم استبه گزارش دفاع پرس از شهرکرد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد را با پوشیدن لباس سبز سپاه به تن اقامه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و تفسیر آیات مربوط به رسالت حضرت ابراهیم علیه السلام، فریاد حضرت امام خمینی (ره) و اقدام ایشان به بت شکنی استکبار و بت شکنی طاغوت و بت شکنی جباران تاریخ را برگرفته از سیره نبوی و علوی دانست.

خطیب جمعه شهرکرد در ادامه سالروز میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان را گرامیداشت و اظهار داشت: جوانان باید به خود ببالند که چنین الگوی زیبایی دارند که اشبه الناس به پیامبر از نظر شباهت ظاهری و رفتار و اخلاق می باشد.

وی، با تاکید بر ضرورت پرهیز از افراط و تفریط و همچنین تنگ نظری، برای رشد و بالندگی جوانان در کشور، به برخی ویژگی های حضرت علی اکبر علیه السلام ازجمله، شهامت، شجاعت، بصیرت، ولایتمداری، اشاره کرد.

امام جمعه شهرکرد، در بخش دیگری از سخنان خود 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی و روز نیروی زمینی را گرامیداشت و گفت: با تدابیر و مدیریت حضرت امام و مقام معظم رهبری امروز یک ارتش مکتبی و نیروی زمینی مقتدر و مقاوم و اهل بصیرت داریم که در عین مومن بودن، بالندگی ارتش ما را هیچ ارتشی در دنیا ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام، با اشاره به مسئله سپاه و قرار گرفتن این نهاد انقلابی از سوی رئیس جمهور آمریکا در فهرست سازمان های تروریستی خارجی، خاطرنشان کرد:  سپاه یک نیروی رزمی و نظامی است؛ اما وظیفه سپاه در نظام جمهوری اسلامی کاملاً از ارتش متفاوت است. سپاه وظایف انقلابی دارد و طبق قانون اساسی به گونه ای شکل گرفته است که موظف است در همه عرصه ها حضور پیدا کند و از انقلاب اسلامی دفاع کند.

امام جمعه شهرکرد، افزود: در تمام 40 سال گذشته می بینیم که سپاه وظیفه خود عمل کرده و در همه صحنه ها حضور داشته است و دشمن را مإیوس کرده و ناکام گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تعرض دشمن به قانون اساسی، تعرض به تمامیت کشور و نظام است.

وی در چرایی انتخاب سپاه برای دشمنی از سوی آمریکا، گفت: اولاً چیز تازه ای نیست و آنها بقیه نیروها را نیز تروریست خوانده اند؛ اما آمریکا به دنبال شانتاژ بازی در هر مقطعی است  تا روحیه به هواداران مبتذل خودش ببخشد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام ادامه داد: ثانیاً آمریکا هرچه تا امروز در این 40 سال جلو آمده، دیده رو به ضعف می رود و می بیند که مکر و حیله هایش علیه ایران یکی پس از دیگری خنثی شده است و اینها را از چشم سپاه می بیند که بیشترین تإثیر را در بین دستگاه های دیگر دارد.

امام جمعه شهرکرد ، خنثی سازی فتنه های مختلف از جمله؛ فتنه 78، فتنه 88، نفشه های کودتا و ... با حضور و پیشگامی سپاه را یادآور شد و ‌نقش سپاه در پروِِژه های عظیم نفتی و ساخت پالایشگاه ها ، اقتدار موشکی، مقابله با طرح تجزیه کشور و منطقه و ناکامی آمریکا در رسیدن به اهدافش علی رغم هزینه 7تریلیون دلاری، به هدر رفتن فتنه داعشِ پرورش یافته آنها و ... را از دیگر دلایل دشمنی استکبار با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد.

وی گفت: قدرت منطقه ای و نقش آفرینی نیروی قدس سپاه، نقش سپاه در اقتصاد مقاومتی و خنثی سازی تحریم های ظالمانه دشمنان و رشته کردن هرآنچه دشمنان می بافند، همه اینها عقده ای برای ترامپ شده که اکنون می خواهد عقده گشایی کند.

امام جمعه شهرکرد، تصریح کرد: سپاه بحول و قوه الهی مقتدر است و از متن انقلاب جوشیده و در کنار مردم و همراه مردم است و این روزها محبت مردم به سپاه چندین برابر افزایش یافته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار