نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

آمریکا با اصل ولایت فقیه و سپاه مشکل دارد/ سپاه همواره راه نجات کشور و حافظ انقلاب بوده است

آیت‌الله «مصطفی علما» گقت: آمریکا همواره با اصل ولایت فقیه و سپاه پاسداران مشکل داشته است.
کد خبر: ۳۴۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴ - 12April 2019

آمریکا با اصل ولایت فقیه و سپاه مشکل دارند/سپاه همواره کشور راه نجات داده و حافظ انقلاب بوده استبه گزاش دفاع پرس از کرمانشاه، آیت الله «مصطفی علما» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در خطبه‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان و خودش به تقوا الهی، آن را لازمه و نسخه بهبود زندگی هر فردی دانست.

آیت الله علما ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اشاره‌ای نیز به زندگی امام سجاد (ع) داشت و اظهار داشت: امام سجاد علیه السلام ۵۷ سال عمر کرده که 34 سال از آن را در جایگاه امامت بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: مادر این امام بزرگوار شهربانو زن ایرانی و دختر یزدگرد بود و خود ایشان که به القابی چون سید الساجدین زین العابدین و سیدالعابدین ملقب بود، پیام‌آور روز عاشورا هستند.

وی اشاره‌ای نیز به کتب این امام بزرگوار داشت و تصریح کرد: زیارت امین الله، ابوحمزه ثمالی و کتاب صحیفه سجادیه معروف به زبور آل محمد (ص) از آثار این امام بزرگوار است.

آیت الله علما در بخشی دیگر از سخنانش گفت: انسان همواره باید در درون خود یک واعظ داشته من از خدا خوف داشته باشد.ذو جوا

وی بر رسیدگی به امور خودمان پیش از آن که پس از مرگ باورمان رسیدگی شود تاکید کرد و گفت: همه ما یه روز می‌میریم و سپس در برابر خداوند مبعوث شده و به اعمالمان رسیدگی می‌شود.

خطیب جمعه کرمانشاه اشاره‌ای به مناسبت‌های پیش رو نیز داشت و گفت: 11 شعبان ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام و روز جوان است و در اهمیت نقش جوانان می‌توان به سخن امام (ره) اشاره کرد که فرمود «امید من به شما جوانان است».

فرعون‌های زمان از جوانان ما عصبانی هستند

وی اشاره‌ای به توطئه‌های دشمنان داشت و افزود: امروز می‌بینید که فرعون‌های زمان از پیشرفت جوانان ما عصبانی هستند.

آیت الله علما ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب 35 بار از جوانان نام بردند و جوانان پرچم دار ارزش‌ها هستند.

وی در ادامه سخنانش اشاره نیز به 29 فروردین مصادف با روز ارتش جمهوری اسلامی و نیروی زمینی داشت و تاکید کرد: ارتشی که نیروی توانمند و مقتدر در خدمت به مردم و تمام ارز است و اکنون هم در مناطق سیل‌زده مانند سپاه خدمت می‌کند.

دشمنان با اصل ولایت فقیه و سپاه مشکل دارند

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در تروریستی خواندن سپاه پاسداران گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا همواره با اصل ولایت فقیه و سپاه پاسداران مشکل داشته است و می‌خواهد که این دوتا نباشند.

وی تأکید کرد: ولایت فقیه و سپاه همواره نقطه قوت و قدرت ما در این کشور بوده‌اند و این دشمنی‌های آمریکا و متحدانش تازگی ندارد.

آیت الله علما یادآور شد: آمریکا و دشمنان از اول هم با ما همینگونه بوده‌اند منتها الان به ما نسبت تروریست داده‌اند.

سپاه همواره کشور راه نجات داده و حافظ انقلاب بوده است

وی با بیان اینکه خصومت دشمن طبیعی است، خاطرنشان کرد: سپاه همواره کشور را نجات داده و حافظ انقلاب بوده است، لذا معلوم است که بگویند چنین نهادی نباید باشد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به دشمنی 40 ساله آمریکا و استکبار با جمهوری اسلامی ایران، سپاهیان را مدافعان حرمی دانست که از حریم و حرم ائمه معصومین و حضرت زینب (س) دفاع کردند.

وی اشاره‌ای به تدارک ۱۲۰ کشور توسط کلینتون برای حمله ایران داشت و تصریح کرد: کلینتون گفته که ۱۲۰ کشور رفته‌ام و اینها را برای حمله به ایران آماده کرده‌ام، اما وجود سپاه توطئه آنها و ۱۲۰ کشور مذکور را خنثی کرد.

آیت الله علما گفت: به قول شهید بهشتی «اینها باید بروند و از عصبانیت بمیرند، چرا که سپاه از اول انقلاب در مقابل دشمن ایستاده و یک نهاد خودجوش بوده که از متن انقلاب برخاسته است.

کشورهای دیگر سردار سلیمانی را می‌ستایند

وی افزود: سپاه حتی چندین کلیومتر دورتر از مرزهای کشور خدمت می‌کند وکشورهای سوریه و عراق سرداران ما چون حاج قاسم سلیمانی را که از آنها در مقابل گروهک‌هایی چون داعش دفاع کرده، می‌ستایند.

امام جمعه کرمانشاه به اقدامات بسیجیان و سپاهیان در سیل اخیر نیز اشاره کرد و گفت: همین حاج قاسم سلیمانی اکنون نیز دارد به سیل زده‌ها کمک می‌کند.

آیت الله علما تاکید کرد: سپاه پاسدارن در میدان مقابله سیاسی همواره عاقلانه عمل کرده و تمام توطئه‌های آنها در تحریم‌ها را سپاه خنثی کرده است.

گروهک‌های تروریستی تربیت شده استکبار و آمریکا هستند

آیت الله علما اشاره‌ای به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ریشه گروهک‌های تکفیری گفت: القاعده، داعش و طالبان همگی دست نشانده و تربیت شده استکبار جهانی و آمریکا هستند.

وی قدرت نیروهای مسلح در ایران را عاملی برای ناامید کردن و خنثی شدن نقشه‌های دشمنان برشمرد و افزود: دنیا فراز و نشیب‌های زیادی به خود دیده است و مهم در این بین حفظ ارزشهاست و آمریکا در این زمینه ناکارآمدی خود را نشان داده است.

خطیب جمعه کرمانشاه تمام ملت ایران را سپاهی دانست و تاکید کرد: اگر آمریکا بخواهد سپاه را در لیست تروریست‌ها قرار دهد ۸۲ میلیون نفر را تروریست خوانده است و برای این است که امام فرمود «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود»، لذا باید از سپاه تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها