امام جمعه بابلسر:

سپاه محبوب‌تر از گذشته نقطه وحدت شده است/ تلاش‌های دشمنان نمی‌تواند بین ملت و سپاه فاصله ایجاد کند

حجت‌الاسلام قلی‌پور با بیان اینکه علی‌رغم‌ تلاش استکبار جهانی سپاه محبوب‌تر از گذشته و نقطه وحدت ملت بوده و هست، گفت: پیشتازی سپاه در خدمت به ملت ایران، باعث شده تا مردم پاسداران و بسیجیان را خادمین ملت و انقلاب بدانند و تلاش‌های دشمنان نمی‌تواند بین ملت و سپاه فاصله ایجاد کند.
کد خبر: ۳۴۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱ - 12April 2019

سپاه محبوب‌تر از گذشته نقطه وحدت شده است / تلاش‌های دشمن نمی‌تواند بین ملت و سپاه فاصله ایجاد کندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، حجت الاسلام «محمد اسماعیل قلی‌پور» امام جمعه شهرستان بابلسر در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن ولادت با سعات حضرت علی اکبر (ع) و  روز جوان، با بیان اینکه حضرت علی اکبر (ع) الگوی جوانان مؤمن و انقلابى است، اظهار داشت: توجه به نیازها و مشکلات جوانان و ایجاد اشتغال بهترین راه تکریم جوانان است.

حجت الاسلام قلی‌پور با بیان اینکه مخاطب اصلی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان هستند، به نقش اساسی و سرنوشت ساز جوانان در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: جوان مومن انقلابی باید دارای این ویژگی‌ها باشد تا بتواند رسالت تاریخی خود را در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی به انجام برساند.

وی مهمترین ویژگی‌هایی جوان مومن‌ تراز انقلاب را در شاخصه‌های همچون تقوا، اخلاص و کار برای خدا، ساده زیستی و مخالف رفاه طلبی بودن، رعایت اخلاق اسلامی، دغدغه‌مندی و مسئولیت پذیری، وظیفه شناسی و عمل به تکلیف، بصیرت و عقلانیت و اعتدال داشتن، رعایت  نظم و انضباط، خودباوری و اعتماد به نفس داشتن، شجاعت و استقامت و ایستادگی داشتن و اهل عمل مجاهدانه و خطشکن و پیشرو بودن دانست.

حجت الاسلام قلی‌پور با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف در حوزه‌های گوناگون این منطقه خواستار ایجاد زمینه‌های مناسب برای معرفی جوانان برتر شهرستان شد و تصریح کرد: با توجه به شاخصه‌های جوان مومن تراز انقلاب در بیانیه گام دوم ضمن شناسایی و معرفی جوانان برتر، از آنها تجلیل شود.

وی ضمن محکوم کردن رفتار ننگین و اقدام خصمانه دولت بالذات تروریست آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمایت قاطع از نیروهای سبز پوش سپاه وطن گفت: در اقدامی متقابل بررسی لایحه الحاق ایران به FATF از دستور کار مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان خارج شود.

حجت الاسلام قلی‌پور با اشاره به دشمنی و توطئه‌ها و دسیسه‌های مختلف آمریکا و هم‌پیمانانش از ابتدای انقلاب تاکنون تاکید کرد: باید در پاسخ به این اقدام نابخردانه نیز به صورت قاطع واکنش مناسبی را علیه دولت آمریکا نشان دهیم تا هرگونه نقشه‌های احتمالی بعدی نیز در نطفه خفه شود.

امام جمعه بابلسر با بیان اینکه علی‌رغم‌ تلاش استکبار جهانی سپاه محبوب‌تر از گذشته و نقطه وحدت ملت بوده و هست، تصریح کرد: پیشتازی سپاه در خدمت به ملت ایران، باعث شده تا مردم پاسداران و بسیجیان را خادمین ملت و انقلاب بدانند و این تلاش‌های دشمن نمی‌تواند بین ملت و سپاه فاصله ایجاد کند.

حجت الاسلام قلی پور با تأکید بر اینکه ترامپ با تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موجی از حمایت و تعمیق وحدت ملی بین گروه‌های مختلف را در کشورمان ایجاد کرد، افزود: بعد از اقدام اخیر دولت ترامپ، اقتدار و محبوبیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مضاعف شد و همه آحاد جامعه و همه جریان‌های سیاسی کشور امروز به میدان آمدند و از سپاه حمایت کردند.

این مسئول با اشاره به نقش سپاه در شکست طرح تجزیه کشورهایى مانند سوریه، عراق و لبنان و همچنین شکست در به قدرت رساندن تروریست‌ها در سوریه تصریح کرد: این اقدامات در راستای حمایت‌هاى سپاه از مردم منطقه صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار روز پاسدار، کینه آمریکا از سپاه را ناشی از حضور آن در خط مقدم مواجهه با دشمن در میادین گوناگون دانستند و با تبیین علتهای خصومت آمریکایی ها با سپاه، پیشگامی سپاه  را در دفاع از کشور و انقلاب بسیار موثر دانستند.

حجت الاسلام قلی‌پور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اقدامات خبیثانه آمریکایی ها علیه سپاه را ادامه تلاش‌های بی‌نتیجه دشمنان اسلامی علیه ملت ایران ارزیابی کردند، متذکر شد: مردم سپاه را در تمام مشکلات کنار خود دیده‌اند و این توطئه‌ها ذره‌ای از حمایت مردم از سپاه مقتدر را کم نکرد.

امام جمعه بابلسر با اشاره به استمرار تلاش مذبوحانه در برابر حرکت انقلاب اسلامی و شکست آمریکا در مقابل عوامل اقتدار آفرین انقلاب، نقش سپاه را در خنثی شدن توطئه‌های دشمنان را مهم خواند و خاطر نشان کرد: آمریکا بسیاری از شکست های خود را به دلیل حضور سپاه در ایران می‌داند، شکست انواع فتنه‌ها در داخل، کودتاهای ناکام، عبور ایران از تحریم‌ها و همچنین تامین امنیت داخلی همه به دلیل اقتدار سپاه بوده است و از طرفی در عرصه داخلی سپاه پاسداران توانسته است تا فتنه ها و توطئه های غرب علیه نظام اسلامی ایران را خنثی کند و در عرصه خارجی نیز سپاه توانسته است برنامه‌های تجزیه طلبانه آمریکا و تقویت تروریست‌ها را ناکام کند.

حجت الاسلام قلی‌پور با تاکید بر اینکه آمریکا خود محور تروریسم و تروریسم پرور جهان است، پوشش ناتوی جنگی آمریکا علیه یوگسلاوی در طول 78 روز و فروپاشی این کشور، کشتار مسلمانان‌ها توسط صرب‌ها با مشارکت آمریکایی‌ها، حمله و اشغال 18 ساله افغانستان به بهانه تعقیب گروه القاعده، بمباران هیروشیما و ناکازاکی ژاپن که 220 هزار نفر را به کام مرگ کشاند و اثرات مخرب تشعشعات رادیو اکتیو تا سالها بر آن مناطق باقی ماند، حمله به هواپیمای مسافر بری ایران و قتل عام تمامی 290 نفر سرنشین این هواپیما، حمایت از گروه‌های تروریستی منافقین که دستشان به خون 17 هزار ایرانی آغشته است و حمایت از جیش الظلم و جند الشیطان که ماهیت تروریستی آنها بر جهانیان آشکار است را نمونه‌هایی از تروریسم پروری آمریکا برشمرد.

وی اظهار کرد: اقدام ترامپ در مورد سپاه تبعات بسیاری را برای آمریکا به دنبال خواهد داشت، امنیت نظامیان آمریکایی به خطر خواهد افتاد و زمینه برای بی‌ثباتی بیشتر در منطقه فراهم خواهد شد و حتی متحدان آمریکا نیز به نوعی در معرض تهدید قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار