در انتقاد به رویکرد آمریکا صورت گرفت؛

شروط جدید رهبر کره شمالی برای انجام دیدار سوم با ترامپ

رهبر کره شمالی با انتقاد از به شکست منجر شدن مذاکرات اخیر با آمریکا، هشدار داد تنها در صورتی که واشنگتن رویکرد خود را تغییر دهد حاضر به دیدار مجدد با رئیس‌جمهور ایالات متحده است.
کد خبر: ۳۴۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶ - 13April 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از فارس، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی با بیان اینکه شکست مذاکرات اخیر با آمریکا خطر بازگشت به تنش‌های گذشته را افزایش داد، اعلام کرد که فقط به شرطی حاضر به دیدار مجدد با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا است که واشنگتن رویکرد خود را تغییر دهد.

کیم شامگاه جمعه طی سخنرانی در مجمع عالی خلق کره اظهار داشت: «تا پایان امسال (۲۰۱۹) صبر می‌کنیم تا آن‌ها (آمریکا) تصمیم خود را بگیرند. کاری که آمریکا باید انجام دهد این است که طرز تفکر فعلی خود را تغییر دهد و با رویکرد جدید به سراغ ما بیاید».

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی همچنین افزود که نتیجه دیدار دوم با ترامپ در پایتخت ویتنام، باعث شد که استراتژی تعامل بین‌المللی و توسعه اقتصادی را که سال گذشته بپذیرد، زیر سوال ببرد.

رهبر کره شمالی در این باره توضیح داد: «نشست دوم در هانوی در فوریه، سوالات جدی را درباره درست بودن گام‌هایی که تحت تصمیم استراتژیک خود برداشتیم، برانگیخت. همچنین به ما احساس خطری درباره صداقت آمریکا در بهبود روابط با کره شمالی داد».

کیم‌جونگ اون با بیان اینکه هیأت آمریکایی با «طرح‌های شدیدا غیرقابل پذیرش» به مذاکرات هانوی آمده بود، ادامه داد: «آن‌ها آماده نبودند که واقعا بنشینند و برای حل مشکلات، رو در رو مذاکره کنند. با چنین طرز تفکری، آمریکا قادر نخواهد بود ما را ذره‌ای مجاب کند. حتی اگر صد‌ها و هزاران بار نشست داشته باشیم، بازهم نمی‌تواند چیزی که می‌خواهد را به‌دست بیاورد».

وی ضمن اشاره به رابطه شخصی خوبی که با ترامپ دارد، اما تاکید کرد که اگر قرار است نشست سوم هم تکرار نتیجه نشست هانوی باشد، پس علاقه‌ای به برگزاری آن ندارد.

این در حالی است که «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا چندی پیش ادعا کرده بود از برگزار شدن نشست سوم با رهبر کره شمالی اطمینان دارد.

دومین نشست میان سران آمریکا و کره جنوبی در هانوی، پایتخت ویتنام بدون نتیجه‌ای مشخص به پایان رسید. مقام کره شمالی گفته که رابطه میان ترامپ و کیم کماکان خوب است. ترامپ چند روز پیش در توئیتر اعلام کرد وزارت خزانه‌داری آمریکا قصد اعمال تحریم‌های جدید علیه کره شمالی داشته، اما او دستور توقف این تحریم‌ها را داده است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها