مدیر انتشارات یازهرا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«من و عباس بابایی» و «زیر تیغ» درباره شهید حججی به نمایشگاه کتاب می‌آیند

علی اکبری از انتشار سه کتاب جدید برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: «من و عباس بابایی»، «زیر تیغ» و «ترکیب‌ التقاط و ترور» آثار جدید ما برای عرضه در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران هستند که مورد تحسین کارشناسان ادبی قرار گرفته‌اند.
کد خبر: ۳۴۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷ - 13April 2019

علی اکبری‌‎‌مزدآبادی مدیر انتشارات یازهرا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به جدیدترین آثار منتشر شده این انتشارات جهت عرضه در سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، اظهار داشت: «من و عباس بابایی» تازه‌ترین کتاب منتشر شده ماست که خیلی کتاب خوبی است. علیرضا کمره‌ای پس از مطالعه آن به دلیل وجه اخلاقی بودن این اثر گفت «باید این کتاب را کنار صحیفه و نهج‌البلاغه قرار دهیم!».

وی به ضرورت بازخوانی خاطرات سرلشکر شهید عباس بابایی در این کتاب اشاره کرد و گفت: «حسن روشن» کسی است که از سال 1355 با شهید بابایی همراه بوده است. یعنی حسن روشن از زمانی که شهید بابایی از آمریکا به ایران می‌آید با ایشان آشنا می‌شود و رفاقت خوبی با هم داشته‌اند به گونه‌ای که تا آخرین لحظه شهادت بابایی، این 2 روابط خانوادگی و دوستی داشته‌اند.

مدیر انتشارات یازهرا به نحوه آشنایی با راوی این کتاب اشاره کرد و افزود: من بخاطر گردآوری خاطرات جدیدی از شهید بابایی برای انتشار در کتاب «لبیک در آسمان» سراغ دوستان شهید بابایی رفته بودم که با آقای روشن آشنا شدم. پس از شنیدن خاطرات ایشان من کلاً بی خیال کتاب «لبیک در آسمان» شدم و نزدیک 20 ساعت مصاحبه انجام دادم که کاملاً خاطرات آقای روشن از شهید بابایی شد.

«من و عباس بابایی» و «زیر تیغ» شهید حججی به نمایشگاه کتاب می‌آیند

اکبری خاطرنشان کرد: خاطرات این کتاب شامل همه جنبه‌های زندگی شهید بابایی است؛ بحث زندگی، سیره اخلاقی، فرماندهی و مباحث جنگ در این کتاب آمده است که شکر خدا کتاب خیلی خوبی شد. آقای روشن از پرسنل نیروی هوایی بوده و شهید بابایی هرجا ماموریت داشت، روشن را با خود همراه می‌کرد.

وی در ادامه از انتشار کتابی با موضوع شهید حججی خبر داد و گفت: «زیر تیغ» کتابی است با موضوع شهید حججی که نقطه قوت آن تصاویر و اسناد با کیفیتی است که تاکنون از ایشان در جایی منتشر نشده است. خاطرات ایشان از زبان همسر، مادر، پدر و دوستان در این اثر گردآوری شده است.

مدیر انتشارات یازهرا به انتشار دست‌نوشته‌های شخصی شهید حججی در این کتاب اشاره کرد و عنوان کرد: مجموعه دست‌نوشته‌های شهید حججی به طور کامل در این کتاب منتشر شده که بسیار جذاب است و هر کسی این مطالب را مطالعه کند خواهد فهمید که این آدم خواسته که شهید شود و در این راه تمام تلاش‌‌هایش را برای وصل شدن به خدا انجام داده و همان طور که خودش می‌خواسته شهید شده است.

انتشار کتاب تحسین شده‌ «من و عباس بابایی» و «زیر تیغ» از شهید حججی

اکبری گفت: مخاطب اگر تنها دست‌نوشته‌های شهید حججی را مطالعه کند متوجه می‌شود که ایشان چقدر تلاش کرده که ختم کار او شهادت باشد.

وی به انتشار کتاب «ترکیب التقاط و ترور» اشاره کرد و گفت: این کتاب که کاری از محمدحسین روزی‌طلب است روایتی از ماجراهای سال‌های دهه 60 با محوریت مجاهدین خلق است که با یک‌سری از بچه‌های وزارت اطلاعات و کمیته‌‌ای‌ها صحبت شده و مجموع آن یک کتاب منحصربه‌فرد است. مطالعه این کتاب مخاطب را شگفت‌زده می‌کند چراکه اتفاقات عجیبی را روایت کرده است.

مدیر انتشارات یازهرا از انتشار جلد دوم این کتاب طی روزهای آینده خبر داد و عنوان کرد: جلد دوم این کتاب با عنوان «استراتژی و دیگر هیچ» طی روزهای آینده منتشر می‌شود که شامل گفت‌وگو با یکی از بچه‌های وزارت اطلاعات است که بخشی از آن در گذشته در مجله «رمز عبور» منتشر شده بود. این کتاب در نوع ادبیات، بیان و اطلاعات یک اثر بی‌نظیر است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها