از سوی انتشارات کتاب جمکران منتشر خواهد شد؛

چاپ اولین مجموعه داستان کوتاه با موضوع زنان و دفاع مقدس

مجموعه‌ داستان کوتاهی با موضوع زنان و نقش و حضور آن‌ها در کوران دفاع مقدس به زودی به قلم نویسندگان زن به چاپ می‌رسد.
کد خبر: ۳۴۱۶۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ - 13April 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مجموعه‌ داستان کوتاهی با موضوع زنان و نقش و حضور آن‌ها در کوران دفاع مقدس به زودی به قلم نویسندگان زن به چاپ می‌رسد.

این مجموعه داستان جذاب و خواندنی با تنوعی از زیرموضوعات و موقعیت‌ها و شخصیت‌های ناب و خواندنی با عنوان «یخ‌دربهشت» عرضه خواهد شد؛ این نام از یکی داستان‌های مجموعه وام گرفته شده است. دبیری این مجموعه به عهده سیده عذرا موسوی از نویسندگان فعال و خوشنام ادبیات داستانی است که در سابقه او نامزدی جایزه پروین به چشم می‌خورد.

«یخ‌دربهشت» شامل دوازده داستان کوتاه است که از زوایای مختلف و در موقعیت‌های مختلف راوی قهرمانی و زنانگی زنانی است که در دوران دفاع مقدس مستقیم و غیرمستقیم با جنگ و عوارض آن دست و پنجه نرم کرده‌اند. روایت زنانی که خودشان قهرمانی دیگران را برای فرزندانشان نقل می‌کردند و حالا خودشان قهرمانانی شده‌اند که از آنها قصه‌ها باید گفت. زنانی که روایت‌هایی آن از ناشنیده‌ها و ‌نادیده‌های جنگ و جبهه و پشت جبهه است.

چاپ اولین مجموعه داستان کوتاه با موضوع زنان و دفاع مقدس

خواهران، مادران و دخترانی که سال‌ها پیش از جنگ با تربیت رزمندگان سهم عظیمی در جبهه‌ها داشتند و چه در حین جنگ با جانفشانی و چه در متن و چه پشت خط جبهه با صبوری و مدارا و تلاش از جنگ حماسه‌ای به وسعت روحشان ساختند.

«یخ‌دربهشت» اولین و تنها مجموعه داستانی است که تمام نویسندگان آن از زنان هستند و به موضوعی زنانه در حوزه دفاع مقدس می‌پردازد. نویسندگان این مجموعه از نسل‌های مختلف و همگی خوش‌سابقه و خوش‌آتیه هستند و در جشنواره‌های و محافل ادبی شناخته شده‌اند.

در یخ در بهشت داستان‌هایی از خانم‌ها رقیه کریمی، سمیه حسینی، معصومه میرابوطالبی، مونا اسکندری، سیده‌فاطمه موسوی، زهره شریعتی، محبوبه حاجی‌مرتضایی، معصومه عیوضی، مهین سمواتی، فاطمه نفری و مرضیه نفری. می‌خوانیم. انتشارات کتاب جمکران به زودی این مجموعه خاص را به بازار نشر و علاقه‌مندان عرصه می‌کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار