خاطرات روزانه پاسدار شهید مهدی محمدباقری (۲۴)/ خنثی سازی میدان مین توسط رزمندگان اسلام

پاسدار شهید «مهدی محمدباقری» در خاطرات خود شرح حالی از خنثی سازی میدان مین در ارتفاعات بازی دراز توسط رزمندگان اسلام را بیان کرده است.
کد خبر: ۳۴۱۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰ - 16April 2019

به گزارش خبرنگار ساجد، پاسدار شهید «مهدی محمدباقری» در تاریخ یکم تیر ۱۳۳۷ در تهران چشم به جهان گشود. وی در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

خاطرات روزانه پاسدار شهید مهدی محمدباقری (۲۴)/ خنثی سازی میدان مین توسط رزمندگان اسلام

تصویر دفترچه خاطرات پاسدار شهید «مهدی محمدباقری»

خاطرات روزانه پاسدار شهید مهدی محمدباقری (۲۴)/ خنثی سازی میدان مین توسط رزمندگان اسلام

ادامه متن دفترچه خاطرات را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«چهارشنبه ۱۳۶۰/۲/۹۰

امروز صبح از پادگان حرکت کردیم و پیش برادر تنها و چندتای دیگر از برادران در بین قله ۱۱۰۰ و ۱۰۵۰ مستقر شدیم و همین الان که ساعت ۱۰/۵۴ دقیقه است ما در میدان مین را کشف و خنثی کردیم و سالم به قله برگشتیم و حدود یک گونی چاشنی با خود آوردیم.

امروز بعدازظهر جنگ هواپیمای خودی و دشمن را در آسمان دیدم که چه کار‌هایی روی هوا می‌کردند و من پشت اسلحه کالیبر ۷۵ نشسته بودم و به این منظره جالب تماشا می‌کردم شب شد و پُست من معلوم شد تازه خوابیده بودم دیدم سر و صدای محمود عنبری درآمده پایین تپه، از جا پریدم با صدای بلند صدا زدم محمود چه شده گفت: این اسیر ما را اذیت می‌کند. گفتم صبر کن من آمدم برادر تنها گفت: نروی مهدی، گفتم کاری ندارم می‌روم ببینم وضع چطور است.

حرکت کردم آمدم پایین تپه به محمود عنبری رسیدم فوراً محمود جلوی مرا گرفت و گفت: کاری نداشته باش من گفتم کاری ندارم بعد گفتم اگر فکری می‌کنی بیا این اسلحه مرا بگیر دادم به او رفتم سراغ اسیر عراقی دیدم دراز کشیده به یکی از برادر‌ها که زبان او را می‌فهمید گفتم بگو به او که بلند بشه حرکت کنه وگرنه او را می‌کشم او هم به عراقی گفت، ولی حرکت نکرد و زخمی هم بود و گزارش داده بود که امشب عراقی‌ها قصد یک حمله سراسری بر علیه شما را دارد».

ادامه دارد...

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار