فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب شرق ارتش:

سپاه مشت محکمی به دهان استکبار جهانی زده است

فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سپاه در همه عرصه ها، عزتمند و سربلند بیرون آمده است و در مبارزه با تروریست که خود آمریکایی‌ها آن‌ها را پرورش داده بودند، توانست مشت محکمی به دهان استکبار جهانی بزند.
کد خبر: ۳۴۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ - 13April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، امیر سرتیپ «مهدی معمارباشی» فرمانده قرارگاه عملیاتی جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی، به مناسبت فرا رسیدن ۲۹ فرودین، روز ارتش جمهوری اسلامی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک این روز اظهار داشت: دشمنان تلاش کردند نهال نوپای انقلاب را که تمامی معادلات جهانی را بر هم زده است، با شکست روبرو کنند و در این راه از هیچ توطئه‌ای فروگذار نکردند و موفق هم نشدند.

معمارباشی با بیان اینکه از جمله توطئه‌های دشمن، طرح شعار انحلال ارتش به عنوان حذف یک نیروی نظامی کارآمد بود، زیرا می‌دانستند تسلیحاتی که قبل از انقلاب به ارتش اختصاص داده بودند، پس از انقلاب در اختیار جوانان و نیروهای مردمی این مرز و بوم قرار خواهد گرفت، افزود: آنها می‌خواستند قدرت دفاعی ایران را از بین ببرند، ولی حضرت امام(ره) با بینش و بصیرت و حضور آگاه یاران انقلاب و آن پیام تاریخی حضرت امام (ره) در 29 فرودین، که ارتش در شهرها حضور یابد و مردم با سربازان همکاری و حمایت خود را اعلام نمایند، نقشه آنان باطل شد.

وی ادامه داد: ارتش در ۲۹ فروردین سال 1358 دوباره متولد شد که نشان دهنده حسن اعتماد حضرت امام(ره) به ارتش بود و  ارتش انقلابی در برخورد با ضد انقلاب و منافقین موفق بود و شهید قرنی از فرماندهان ارتش، از اولین‌های شهدای ترور بود.

معمار باشی افزود: ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار دیگر نیروها، در دفاع از کیان و مرز و بوم این کشور، لباس سربازی بر تن کرد و رمز پیروزی در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور رزمندگان در کنار هم بود و اکنون نیز شاهد رسیدن به خودکفایی با تکیه بر جوانان این کشور هستیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش با اشاره به بخشی از دستاوردهای ارتش از جمله بیش از ۳۰۰ هزار ساعت پرواز، ساخت انواع نفربرها، انواع تجهیزات به روز و ساخت پدافند هوایی و موشک‌های پدافندی، امورمخابراتی، ساخت بمب افکن‌های پیشرفته و انواع شناورها و... ادامه داد: امروز فضای هوایی جمهوری اسلامی ایران، امن‌ترین فضای هوایی در سطح کشورهای منطقه است.

امیر معمار باشی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و معنوی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در دوره خدمت سربازی جوانان و  انجام آموزش‌های فنی وحرفه‌ای، کشف استعدادها و معرفی نخبه‌ها و حتی اختراعات و مقالاتی که این عزیزان ارائه می دهند افزود: ارتش همچنین در امر یاری رساندن به مردم کشورمان درمواقع بحران از جمله زلزله و سیل همیشه به موقع وارد عمل شده است و در سیل اخیر نیز از همان لحظات اولیه جهت کمک ‌رسانی به صورت آماده باش بود و تا پایان امداد رسانی نیز در منطقه حضور خواهد داشت.

وی در ادامه به اقدام نابخردانه رییس جمهور آمریکا در روزهای اخیر گفت: سپاه در طول 40 سال عمر بابرکت خود، در همه عرصه های دفاعی و فرهنگی، باعزت و سربلندی بیرون آمده است و در مبارزه با تروریست که خود آمریکایی‌ها آنها را پرورش داده بودند، توانست مشت محکمی به دهان استکبار جهانی بزند و این جای تعجب ندارد که به دنبال جبران کردن این سیلی از سپاه پاسداران باشند.

معمارباشی گفت: راهپیمایی دیروز در حمایت از سپاه و اینکه همه خود را سپاهی اعلام کردند، نشانه اعتقاد راسخ به نیروهای مسلح و اتحاد در کشور است و نیروهای مسلح یک ید واحد و به فرمایش شهید صیادشیرازی یک لشکر الهی در کشور هستند و زیر پرچم ولایت با قدرت و صلابت ایستادند و انقلابی هستند و انقلابی خواهند ماند و انقلابی هم عمل خواهند کرد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب شرق ارتش در ادامه به اجرای بیش از 100 برنامه در گرامیداشت روز ارتش اشاره کرد و گفت: برگزاری یادواره و بزرگداشت شهید صیاد شیرازی، سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه، غبارروبی وعطر افشانی قبور مطهر شهدا، به نمایش گذاشتن اقتدار دفاعی کشور و رژه و.... را از جمله برنامه های این ایام عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها