عضو کمیسیون انرژی مجلس به دفاع‌پرس خبر داد؛

فراکسیون مقابله با تحریم‌های غرب در مجلس تشکیل می‎شود

علی بختیار از تشکیل فراکسیون مقابله با تحریم‌های غرب در مجلس شورای اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۳۴۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵ - 15April 2019

ضرورت مجلس برای مقابله با گرانی‌ها/«علی بختیار» نماینده مردم شهرستان گلپایگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع‎پرس، با اشاره به دشمنی غرب نسبت به اصل نظام و انقلاب کشورمان، اعمال تحریم و تهدید را برجسته‌ترین ابزار دشمنان دانست و با توجه به نقش مهم مجلس در کم‌اثر کردن آثار مخرب ناشی از اعمال تحریم‌های اقتصادی آمریکایی‌ها، اظهار داشت: در این برهه از زمان که وضعیت معیشت مردم به واسطه اعمال تحریم‌های دشمنان و سوءمدیریت برخی مسوولان داخلی در تنگنا قرار گرفته است، مسوولان و در راس آنها نمایندگان مجلس باید قاطعانه برای تسکین درد مردم و کاهش مشکلاتشان کار کنند.

وی با توجه به این نکته که نمایندگان که در حقیقت برگزیده مردم هستند، باید ثابت کنند که دغدغه مشکلات مردم را دارند، افزود: از اقدامات مهم و اساسی که باید مجلس در دستور کار قرار دهد، ملزم کردن دستگاه دیپلماسی در راستای برقراری ارتباط قوی و سازنده با کشورهای همسایه در جهت دور زدن تحریم‌های غربی‌هاست؛ چراکه ظرفیت‌های خوبی در این زمینه داریم که هنوز به صورت ویژه مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

عضو کمسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف عمده آمریکا نابودی صنعت نفت ایران بود، گفت: تجربه نشان داده که هرگاه مسوولان برای کاهش مشکلات، به طور واحد و با هماهنگی وارد میدان مبارزه با نابسامانی‌ها شده‌اند، پیروز میدان بودند؛ لذا باید بپذیریم که هیچ قدرتی بالاتر از اتحاد و همبستگی مسوولان برای از بین بردن دغدغه‌های مردم وجود ندارد. اگر اراده و عزم جدی برای بهبود وضعیت موجود در برخی مسوولان وجود داشت، قطعا با چنین مشکلات اقتصادی و معیشتی دست به گریبان نبودیم.

نماینده مردم شهرستان گلپایگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس می‌بایست از همان ابتدای اعمال تحریم‌های آقای ترامپ، برای مقابله با تحریم‌ها قانونی به تصویب می‌رساند، گفت: باید بپذیریم که مجلس و دولت در کاهش آثار ناشی از اعمال تحریم‌های غربی‌ها چندان موفق عمل نکردند.

بختیار با بیان اینکه مقابله با تحریم‌های آمریکایی‌ها از مهم‌ترین وظایف قوای سه‌گانه است، گفت: مجلس به طور جدی به دنبال تشکیل فراکسیون مقابله با تحریم‌های غربی‌هاست؛ چراکه معتقدیم تحریم‌ها همه‌جانبه است و نمی‌توان آن را صرفا در یک کمیسیون خاص مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار