انتقاد شدید ایران در اجلاس آسیایی بهره‌وری از پیامد‌های تحریم‌

رئیس سازمان ملی بهره‌وری در اجلاس شورای حکام سازمان ملی بهره‌وری آسیایی، اقدامات اخیر آمریکا در اعمال مجدد تحریم‌ها را محکوم کرد.
کد خبر: ۳۴۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸ - 13April 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، شصت و یکمین اجلاس شورای حکام سازمان بهره‌وری آسیایی، در حالی از ٢١ الی ۲۳ فروردین ١٣٩٨ در مانیل پایتخت فیلیپین برگزار شد که دیدار‌ها و رایزنی‌های رئیس سازمان ملی بهره‌وری بیش از همه به چشم آمد.

فاطمه پهلوانی رئیس سازمان ملی بهره وری، علاوه بر مشارکت فعال در جلسات عمومی این اجلاس با حضور دبیرکل و سران سازمان‌های ملی بهره‌وری عضو APO (سازمان بهره‌وری آسیایی) که به موضوعاتی از جمله ارائه گزارش‌ها از فعالیت‌های صورت گرفته و برنامه‌های آتی سازمان بهره‌وری آسیایی و انتخاب دبیرکل جدید این سازمان اختصاص داشت، در سخنانی ضمن تاکید بر لزوم تشکیل مراکز منطقه‌ای بهره‌وری با توجه به‌گستردگی و تنوع اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، سیاسی و اقتصادی آسیا به‌منظور تمرکز بر حوزه‌های مشترک و اثربخشی فعالیت‌های تخصصی، اقدامات اخیر آمریکا در اعمال مجدد تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران و پیامد‌های منفی آن با طرف ژاپنی که در روند اجرایی پروژه‌های آموزشی، تحقیقاتی و مشاوره‌ای بهره‌وری ایران تأثیرگذار بوده، را به شدت محکوم کرد.

وی همچنین در دیدار با سانتی دبیرکل APO و دیگر مدیران این سازمان نیز شکنندگی سازوکار اجرایی فعالیت‌های APO را که به واسطه تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا آسیب پذیر شده است، غیرقابل قبول دانست و بر عزم سازمان ملی بهره‌وری ایران به عنوان رابط اصلی دولت جمهوری اسلامی ایران با APO برای ادامه فعالیت‌های فنی و تخصصی خود تاکید کرد.

در این دیدار مقرر شد با تعیین یک سازوکار اجرایی منعطف مالی، برنامه‌های مختلف تک کشوری و چند کشوری جمهوری اسلامی ایران در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ میلادی اجرا شود.

پهلوانی همچنین در نشستی با حضور مقامات عالی برخی از کشور‌های عضو APO که جهت معرفی، بررسی و اجرای ابتکارات جدید آن سازمان در برخی از کشور‌های عضو از جمله ایران و بهره‌برداری مؤثر از ظرفیت فنی و تخصصی کشور‌های عضو سازمان بهره‌وری آسیایی برگزار شد، حضور یافت و خواستار مشارکت فعال همه کشور‌های عضو APO از جمله کشور‌های توسعه یافته و پیشرو در حوزه بهره‌وری برای انتقال دانش و تجارب موفق سایر کشور‌ها شد.

دیدار با سفیر کشورمان در فیلیپین و دیدار‌ها و رایزنی‌های دوجانبه با دیگر رؤسای سازمان‌های ملی بهره‌وری آسیایی از دیگر برنامه‌های رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در حاشیه اجلاس GBM بوده است.

١٩ کشور آسیایی از جمله ژاپن، کره‌جنوبی، تایوان و هند عضو APO هستند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار