پیوندی در صحن علنی مجلس:

کمک نقدی ۱۰۰ میلیارد تومانی مردم به سیل‎زدگان/ حدود ۲۲۷ هزار نفر از مردم سیل‌زده اسکان اضطراری شدند

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: مردم صد میلیارد تومان کمک نقدی به حساب جمعیت هلال احمر واریز کردند.
کد خبر: ۳۴۱۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ - 14April 2019

//به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ فروردین‌) مجلس شورای اسلامی، «علی اصغر پیوندی» رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه بررسی سیلاب‌های اخیر در کشور با اشاره به عملکرد این سازمان تحت مدیریتش در سیل اخیر، اظهار داشت: اینکه جمعیت هلال احمر در ساعات اولیه هر رخدادی تلاش می‎کند که به کمک مردم آسیب‎دیده بشتابد، از وظایف ذاتی و افتخارات این سازمان است.

وی افزود: همکاران بنده در اقصی نقاط کشور به جز جزیره کیش برای بهبود وضعیت مردم سیل‎زده از تاریخ ۲۵ اسفند تا ۲۳ فروردین به خوبی توانستند به وظایف محوله شان جامه عمل بپوشانند.

این مقام مسوول با بیان اینکه امداد و نجات برجسته‌ترین وظایف ذاتی سازمان هلال احمر است، گفت: در حادثه سیل اخیر حدود ۴۴۵ هزار نفر درگیر بودند که ما توانستیم این تعداد را که در واقع در محاصره آب بودند از منطقه خارج کنیم.

وی در ادامه مسئله اسکان مردم آسیب دیده را از وظایف مهم جمعیت هلال احمر عنوان کرد و افزود: افتخار می‎کنیم که توانستیم حدود ۲۲۷ هزار نفر از مردم آسیب دیده را اسکان اضطراری دهیم. از وزارت آموزش و پرورش و نیرو‌های خودجوش و مردمی نیز کمال تشکر را دارم؛ چراکه امکانات قابل توجهی را در بحث امدادرسانی به مردم سیل زده در اختیار جمعیت هلال احمر گذاشتند.

پیوندی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر برای بهبود وضعیت مردم سیل زده در سیلاب‌های اخیر کشور چیزی بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان از منابع داخلی خود هزینه کرده است، خاطرنشان کرد: تمام توجه همکاران بنده در روند فعالیت هایشان در سیلاب‌های اخیر تلاش برای خلاصی مردم سیل زده از این بحران بود.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: از افتخارات جمعیت هلال احمر همین بس که پس از کشور ژاپن، ایران دومین جمعیت هلال احمر آسیاست که مجوز درمان نیز دارد. پزشکان و پیراپزشکان ما در گلستان، لرستان و خوزستان با کمک‌های قابل توجه وزارت بهداشت توانستند بسیاری از مشکلات مردم درگیر سیل را کم کنند.

این مقام مسوول با اشاره به کمک‌های مردمی برای کاهش مشکلات مردم مناطق سیل زده، گفت: ما با هماهنگی وزارت امور خارجه از صلیب سرخ درخواست کمک کردیم و تاکنون ۱۰ کشور با ارسال اقلام مورد نیاز مردم سیل زده، به وظیفه ذاتی و انسان دوستانه خود عمل کردند، اما به واسطه اقدامات ضدایرانی غربی‌ها و به خاطر تحریم‌های آمریکا، دریافت کمک‌های ایرانیان خارج از کشور دشوار است.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه این سازمان برای دریافت کمک‎های مردم فراخوان صادر کرد، تصریح کرد: بر این اساس صد میلیارد تومان کمک نقدی به حساب جمعیت هلال احمر واریز و سی میلیارد اقلام غیرنقدی از سوی مردم برای کمک به سیل زدگان به جمعیت هلال احمر ارائه شد که این کمک های غیرنقدی به مناطق سیل زده ارسال شده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار