اسلامی در صحن علنی مجلس تاکید کرد؛

نقش مهم نیروهای مسلح در امدادرسانی سیل‎زدگان/ ۱۴هزار کیلومتر از جاده‎های کشور بر اثر سیل آسیب دید

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نیروهای مسلح نقش مهمی در امدادرسانی سیل زدگان داشتند، گفت: سیل اخیر در کشور به حدود ۱۴هزار کیلومتر از جاده‎های کشور آسیب زده است.
کد خبر: ۳۴۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ - 14April 2019

//به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۵ فروردین‌) مجلس شورای اسلامی، «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی در ادامه بررسی حوادث سیلاب‌های اخیر در کشور ضمن ارائه گزارش عملکرد وزارتخانه متبوعش اظهار داشت: هر ساله ستاد‌های سفر‌های نوروزی از سوی وزارت راه تشکیل می‎شود و این ایام پرکارترین روز‌های همکاران بنده در این وزارتخانه است؛ لذا علاوه بر خدمت‎رسانی‌های بی وقفه برای تسریع در سفر‌های نوروزی، حوادث سیل اخیر باعث شد تا وظایف ما دوچندان شود.

وی با بیان اینکه حادثه سیلاب‌های اخیر در کشور باعث شد تا ۲۶۹ شهر و ۲۱۳ شهرستان با مشکلات فراوان این سیلاب‌ها دست به گریبان شوند، افزود: ستاد بحران وزارت راه با نیرویی بالغ بر ۱۲ هزار نفر به صورت فعال و البته شبانه‌روزی توانست برای کاهش مشکلات مردم مناطق سیل زده ایفای نقش و به خوبی به وظایف محوله عمل کند.

اسلامی با توجه به این نکته که سیل اخیر بسیاری از محور‌های مواصلاتی و جاده‌ها را تخریب و دستخوش تغییرات کرد، گفت: ۶۸۰۰ نقطه در جاده‌های کشور به واسطه سیلاب‌های اخیر دچار آسیب جدی شدند، ۱۰ هزار و ۹۰۰ ابنیه فنی آسیب دیده که از این میزان ۷۲۵ پل به صورت کامل تخریب شد.

وی با بیان اینکه وزارت راه به شدت در تلاش است که جاده‌ها و محور‌های موصلاتی استان‌های درگیر سیل هرچه سریع‌تر بازسازی و ترمیم شود، گفت: حدود ۴۰ کیلومتر از ۱۰۸ کیلومتر آسیبی که به جاده‌های پلدختر وارد شده است، بسیار جدی‌تر است که ۲۸ کیلومتر آن قابلیت بازسازی دارد و ۱۲ کیلومتر دیگر باید جاده کشی شود.حدود ۱۴هزار کیلومتر از جاده‎های کشور هم بر اثر سیل آسیب دیده‎اند.

این مقام مسوول با بیان اینکه سیلاب‌های اخیر در کشور خسارات مالی فراوانی به وزارت راه وارد کرد، گفت: ۳.۵۲۰ کل خسارات ریلی و جاده‌ای است که به ما تحمیل شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش مهم نیرو‌های مسلح در امدادرسانی به مردم مناطق سیل زده گفت: از پیمانکاران بخش خصوصی و نیرو‌های مسلح که برای کاهش مشکلات مردم آسیب دیده بی وقفه تلاش کردند تشکر می‎کنم.

اسلامی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد وزارتخانه متبوعش در ایام نوروز و سفر‌های نوروزی خاطرنشان کرد: امسال ۴۵ میلیون نفر مسافرت سواری، ۷.۳ میلیون نفر با وسایل کرایه، ۲۵۰۰ نفر سفر با قطار، سه میلیون و ۷۰۰ نفر سفر گردشگری دریایی و سه میلیون و ۵۰۰ نفر سفر هوایی به وزارت راه گزارش شده است.

انتهای پیام/151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار