مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان عنوان کرد؛

فتح خرمشهر اوج قدرت نمایی ملت ایران در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس

سرهنگ «محمدحسن سلامی» گفت: فتح خرمشهر به منزله فتح قله ایثار و شهامت رزمندگان و ملت غیور ایران اسلامی است و حماسه تاریخی فتح خرمشهر اوج قدرت نمایی ملت ایران در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۳۴۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷ - 14April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان در اولین جلسه ستاد بزرگداشت سوم خرداد با حضور «حبیب‌الله خجسته‌پور» معاون امنیتی سیاسی استاندار سمنان و اعضای ستاد که در استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت:  فتح خرمشهر به منزله فتح قله ایثار و شهامت رزمندگان و ملت غیور ایران اسلامی است و حماسه تاریخی فتح خرمشهر اوج قدرت نمایی ملت ایران در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس بود. 

سلامی افزود: تا قبل از فتح خرمشهر دشمن حالت تهاجمی نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشت؛ اما پس از آن دشمن حالت تدافعی به خود گرفت و فتح خرمشهر، امید دشمنان انقلاب را برای رسیدن به اهداف سلطه جویانه خود برباد داد و موجب تقویت روحیه رزمندگان اسلام شد.

وی ادامه داد: عمليات بيت المقدس که منجر به فتح خرمشهر شد نقطه عطف و نماد پیروزی ما در تاريخ دفاع مقدس بود و این پیروزی بزرگ معادلات سياسي و نظامي دشمنان انقلاب اسلامي را بر هم زد.

سلامی با بیان اینکه فتح خرمشهر، حاصل وحدت و همدلی با محوریت ولی فقیه بود، بیان داشت: حماسه  فتح خرمشهر ثمر جهاد در راه خدا، ایمان، ایثار، شجاعت، مدیریت جهادی، معنویت، بصیرت رزمندگان، اتحاد و همبستگی ملت بزرگ ایران، پیروی از ولایت و همچنین روحیه جهادی و حماسی آنان بود.

این مسئول با اشاره به اینکه دشمنان در جنگ نظامی با ملت ایران شکست خوردند، ادامه داد: مبارزه با دشمن هیچگاه اتمام نیافته فقط میدان جنگ از جبهه‌های نظامی به مباحث اقتصادی و فرهنگی تغییر کرده و با وحدت و روحیه حماسی باید در برابر دشمنان ایستادگی و مقاومت کرد و در این جنگ پیروز و سربلند شد.

مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان سمنان خاطرنشان کرد: همان‌طور که رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس برای آزادی خرمشهر جانفشانی کردند، ما باید برای تحقق اهداف این نظام اسلامی، منویات مقام عظمای ولایت و اصول ارزشی انقلاب و انتقال تجربیات گرانبهای به دست آمده در هشت سال دفاع مقدس به نسل های سوم و چهارم انقلاب و آیندگان تلاش کنیم. 

سلامی در این نشست ضمن تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر آیین بزرگداشت سوم خرداد افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و شهرستان، گلباران و عطر‌افشانی گلزارهای شهدا، رژه نیروهای مسلح، فضاسازی تبلیغاتی مناسب سوم خرداد و ماه مبارک رمضان، تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، تجلیل از خانواده شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافعان حرم، برگزاری مراسم روایت گری با حضور رزمندگان، برگزاری یادواره شهداء، برگزاری مسابقات ورزشی، حضور کارکنان دستگاه‌های اجرایی در گلباران گلزار شهدا... از جمله برنامه های مورد انتظار دستگاه‌های اجرایی استان در این ایام است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار