رئیس کل دادگستری استان کرمان:

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در کرمان 31 درصد افزایش یافته است

رئیس کل دادگستری کرمان از افزایش 31 درصدی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در این استان خبر داد و گفت: در سال گذشته 367 نفر از مددجویان واجد الشرایط جرائم غیرعمدی جمعا با پرداخت مبلغی بالغ بر 10 میلیارد تومان از زندان‌های استان کرمان آزاد شده‌اند.
کد خبر: ۳۴۱۸۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۱ - 14April 2019

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در کرمان 31درصد افزایش یافته استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، «یدالله موحد» رئیس کل دادگستری کرمان در دیدار اعضای هیات مدیره ستاد دیه با استاندار کرمان اظهار داشت: در سال گذشته ستاد دیه استان کرمان اقدامات بسیار ارزشمند و خوبی در زمینه جذب کمک‌های خیرین و آزادی زندانیان انجام داده است.

رئیس هیات مدیره ستاد دیه استان کرمان در تشریح جزئیات نحوه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اعلام کرد: در سال گذشته با کمک 6 میلیارد تومانی مردم و خیرین کرمانی زمینه آزادی 293 نفر از زندان های استان فراهم شد.

این مسئول با اشاره به اینکه شکات خود بهترین خیرین به ستاد دیه هستند، افزود: در سال گذشته 132 جلسه صلح و سازشی در تمامی شهرستان‌های استان برگزار شد که نتیجه آن منجر به اخذ تخفیف و یا گذشت شکات به تعداد 203 نفر با مبلغی بالغ بر 73 میلیارد تومان شد و همچنین با رضایت شکات 30 نفر بدون پرداخت هیچ وجهی از زندان‌های استان کرمان آزاد شده‌اند.

موحد افزود: ستاد دیه کشور نیز با کمک 890 میلیونی خود در سال گذشته زمینه آزادی 12 مددجوی جرائم غیر عمد را در استان کرمان فراهم آورد.

رئیس کل دادگستری کرمان خاطرنشان کرد: تعداد 13 مددجوی جرائم غیر عمد با کمک یک میلیارد و 300 میلیون تومانی صندوق تامین خسارت‌های بدنی از زندان‌های استان کرمان آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه قضائی از تمام توان و ظرفیت خود در جهت کاهش جمعیت کیفری زندان ها استفاده کرده و خواهد کرد، گفت: امیدواریم با حمایت و مساعدت استاندار کرمان و همراهی تمامی مردم، خیرین، فرمانداران، ائمه جمعه و سایر مسئولان امسال نیز در قالب جشن‌های گلریزان در ماه مبارک رمضان شاهد آزادی جمع کثیری از زندانیان جرائم غیرعمد در استان کرمان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار