سردار غیب‌پرور خبر داد؛

آغاز طرح «جهاد همبستگی ملی» برای سیل‌زدگان/ سپاه تا آخرین لجظه در خدمت مردم سیل‌زده است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از اجرای طرح «جهاد همبستگی ملی» خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، هر مسجد در سراسر کشور یک منزل مسکونی را می‎سازد و هر کاسب تأمین یک کالای اساسی را عهده‎دار می‎شود.
کد خبر: ۳۴۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲ - 14April 2019

آغاز طرح «جهاد همبستگی ملی» برای سیل‌زدگان / سپاه تا آخرین لجظه در خدمت مردم سیل‌زده استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، سردار «غلامحسین غیب‌پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین امشب در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی از شبکه سوم سیما و تبرستان مازندران اظهار داشت: روند امدادرسانی و خروج سیلاب از منطقه با سرعت بسیار خوبی در جریان است و مشکل خاصی از این نظر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه سپاه تا آخرین لجظه در خدمت مردم خواهد بود تاکید کرد: طرح «جهاد همبستگی ملی» را امروز اعلام می‌کنیم که در این طرح هر مسجد در سراسر کشور ساخت یک منزل مسکونی و هر کاسب تامین یک کالای اساسی را عده‌دار خواهد شد و مجموعه بانک‌های کشور هر بانک یک مدرسه را تقبل خواهد کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم آن هم در حال انجام است و این طرح برای بازسازی و نوسازی مردم سیل‌زده کشور با همت مردم و محوریت مساجد انجام خواهد شد.

غیب‌پرور تصریح کرد: این یک دعوت ملی است که توسط بسیج در حال انجام است و سامانه‌ای در این راستا در تمام حوزه‌ها و پایگاه‌های مقامت سراسر کشور فعال خواهند شد.

وی با بیان اینکه سیل اخیر در کنار آسیب‎هایی که وارد کرد برکات فراوانی را با خود به همراه داشت، افزود: یکی از این برکات همبستگی و انسجام ملی بود که سیل اخیر این شاخصه را بیش از گذشته متبلور کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: وقوع سیلاب در استان‎های مختلف کشور همه مسؤولان، مردم، سپاه، بسیج و ارتش را یک بار دیگر در کنار یکدیگر قرار داد و این نعمتی است که شکرانه بسیاری را برعهده ما قرار می‎دهد.

وی با اشاره به اینکه استان‌های مختلف کشور درگیر سیل شدند، ادامه داد: این سیل مشکلات زیادی برای ما ایجاد کرده اما برکات این بارندگی در حال پیدا شدن است.

غیب‌پرور تصریح کرد: در سه هفته گذشته مرحله اول و کمک‌رسانی به مردم را شاهد بودیم و یک همبستگی ملی در سراسر کشور ایجاد شده که همه افراد پای کار امدادرسانی آمده‌اند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: وجه دوم این طرح این است که ما در کشور هزاران کاسب و اصناف با انصاف داریم که کشور خود را دوست دارند، از کسبه سراسر کشور دعوت می‌کنیم که هر کدام از شما یک قلم کالای زندگی را برای سیل زدگان تقبل کنید تا در اختیار آنها قرار گیرد و ساز و کار انجام این کار نیز در آینده نزدیک از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود.

وی با اعلام اینکه بنا نیست که نقش دولت در این زمینه را کمرنگ کنیم بلکه کمک حال دولت در این زمینه هستیم، گفت: از مهمترین اهداف این طرح مشارکت همگانی در سراسر کشور است و از کلیه اصناف و بازاریان دعوت می‌کنیم که در این طرح شرکت کنند تا این هموطنان که دچار مشکل شدند مشکلاتشان حل شود.

غیب‌پرور افزود: وجه سوم این طرح کمک به دانش آموزان و مدارس است تا کمک کنیم تا دانش آموزان زودتر به مدارس برگردند و جا دارد از زحمات تمامی رسانه‌ها در جهت حضور حماسی در بازتاب مشکلات مردم و انعکاس اخبار امداد رسانی نهایت تشکر را داشته باشم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها