خانم‌ها بدون حضور در مناطق سیل‌زده چطور می‌توانند به سیل‌زدگان کمک کنند؟

کانال ریحانه با همکاری مخاطبان خود لیستی از مجموعه فعالیت‌هایی را که بانوان برای مناطق سیل‌زده می‌توانند انجام دهند، منتشر کرده است.
کد خبر: ۳۴۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۰ - 15April 2019

خانم‌ها بدون حضور در مناطق سیل‌زده چطور می‌توانند به سیل‌زدگان کمک کنند؟به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران، کانال مجازی ریحانه در شبکه اجتماعی منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار آیت اللّه خامنه‌ای است که در حوزه موضوع خانواده و سبک زندگی فعالیت می‌کند.

این کانال چند روز پیش همزمان با فعالیت جهادگران و امدادگران در مناطق سیل‌زده از مخاطبان خود پرسیده بود «خانم‌ها چگونه می‌توانند بدون حضور در مناطق سیل‌زده، به هم‌وطنان آسیب‌دیده کمک کنند.»؛ آنچه در  ادامه می‌خوانید حاصل همفکری  مخاطبان  کانال ریحانه است که در قالب متنی منتشر شده است.

اگر همسرتان شرایط رفتن به مناطق سیل زده و کمک دارد، او را تشویق به رفتن کنید و این اطمینان را به او بدهید که شما می‌توانید چندروزی بدون او امورات منزل و بچه‌ها را بچرخانید.

 اگر بچه دارید، حتما یکسری اسباب‌بازی در منزل دارید. وضعیت هم‌وطنانمان را با زبان کودکانه برای فرزندانتان توضیح دهید و از او بخواهید برای کمک به آنها، بعضی از اسباب‌بازی‌هایش را اهدا کند. آنها را بسته‌بندی کنید و از فرزندتان بخواهید نقاشی یا نامه‌ای محبت‌آمیز برای کودکان این مناطق بنویسد و در بسته بگذارید.

بسیاری از هموطن‌هایمان کل خانه و اسبابشان را در سیل از دست داده‌اند. می‌توانید لوازمی که بدون استفاده و نو در خانه‌تان دارید اهدا کنید. پتو، وسائل اشپزخانه، لوازم بهداشتی، ظرف و ظروف

به مراکزی که محل بسته‌بندی و ارسال کمک‌های مردمی هستند بروید و در بسته‌بندی هدایا، کمک کنید. اگر می‌توانید روی بسته‌بندی‌ها نوشته‌ای امیدوارانه بنویسید. مثل ایران را میسازیم. در کنار هم هستیم. یا ترجمه آیه 155 سوره بقره همواره شما را به نوعى از ترس، گرسنگى، زيان مالى و جانى و كمبود محصول مى‏آزماييم. و صابران را نويد بده.

می‌توانید وسائلی مثل کتابِ داستان، دفتر و مدادرنگی، کیف و دفتر مدرسه برای بچه‌ها تهیه کنید و بفرستید. اسباب‌بازی و خوراکی‌هایی که در راه خراب یا خرد نمیشوند هم میتوانید برای بچه ها تهیه کنید.‏

رسانه باشید. در دورهمی‌های دوستانه یا خانگی، اخبار صحیح سیل را بگوئید. درباره کمک رسانی و وسائلی که هم‌وطنان سیلزده‌مان احتیاج دارند، صحبت کنید. تشویق‌شان کنید به کمک‌رسانی

در فضای مجازی نیز می‌توانید افراد را تشویق به کمک‌رسانی کنید. جوابگویی به شبهات و کارشکنی‌های دشمن نیز یکی دیگر از کارهایی است که می‌توانید در این محیط انجام دهید.

بلایای طبیعی، ممکن است در هر نقطه از زمین اتفاق بیفتد. شما میتوانید دوره‌های امدادگری را بگذرانید تا در موارد بحرانی بتوانید کمک کنید. در شهرتان جستجو کنید و مراکزی که کمک‌های اولیه تدریس میکنند پیدا کنید و در آن شرکت کنید.

ساده‌ترین راه کمک شاید کمک نقدی باشد. حتی مبالغ کم قطعا سودمند است. میتوانید در جمع دوستان یا خانواده، افراد را تشویق کنید و کمکهای مالی هرچند به ظاهر کم را جمع کنید. همان مبالغ وقتی با هم جمع میشوند، کارایی بالایی خواهند داشت. می‌توانید در مخارج خانه صرفه‌جویی کنید و مبلغی که اضافه می‌آورید برای کمک به سیل‌زده‌ها صرف کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها