با رای نمایندگان؛

داوطلبان انتخابات خانه ملت با محدودیت‌هایی مواجه شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب مصوبه‌ای، ثبت‌نام داوطلبان نمایندگی مجلس را تنها از یک حوزه انتخابیه فرعی امکان‌پذیر دانستند.
کد خبر: ۳۴۱۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ - 15April 2019

داوطلبان انتخابات خانه ملت با محدودیت‌هایی مواجه شدندبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع‌پرس، نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه ۲۶ فروردین‌) و در جریان رسیدگی به طرح قانون انتخابات خانه ملت، ماده ۱۳ این طرح مبنی بر اینکه «ثبت‎نام در بیش از یک حوزه انتخابیه فرعی موجب ابطال ثبت‌نام و محرومیت از داوطلبی نمایندگی آن دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌شود» را به تصویب رساندند.

همچنین بر اساس تبصره یک این ماده هر داوطلب نمایندگی باید خود یا یکی از والدین متولد محدوده جغرافیایی حوزه انتخابیه فرعی محل ثبت‎نام باشد و یا سابقه حداقل ۷ سال سکونت غیرمستمر و یا سابقه حداقل پنج سال سکونت مستمر متصل به زمان ثبت‎نام در آن محدوده و یا سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی در آن حوزه را داشته باشد.

بر اساس تبصره ۲ این ماده تغییر حوزه انتخابیه ناشی از اجرای قانون غیر حوزه انتخابیه داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۲۴ باید با رعایت شروط تبصره یک این ماده انجام شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار