امیر نعمتی خبر داد؛

احداث راه‌های مواصلاتی و پل‌ها در مناطق سیل‌زده لرستان با مشارکت ارتش

جانشین فرمانده نزاجا با اشاره به درخواست استانداری لرستان مبنی بر کمک ارتش برای احداث راه‌های مواصلاتی و پل‌ها گفت: کارشناسانی را برای بررسی چهار پل به مناطق مختلف استان اعزام کردیم تا بتوانیم راه‌های مواصلاتی را در روز‌های آینده وصل کنیم.
کد خبر: ۳۴۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ - 15April 2019

احداث راه‌های مواصلاتی و پل‌ها در مناطق سیل‌زده لرستان با مشارکت ارتشبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره اقدامات و خدمات صورت گرفته توسط قرارگاه امداد ارتش در منطقه جنوب غرب اظهار داشت: برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان لرستان روز ۱۲ فروردین یگان‌های ارتش را به سمت لرستان حرکت دادیم و ۱۳ فروردین با مساعدتر شدن شرایط جوی، نیز جزو اولین نیرو‌هایی بودیم که امدادرسانی را در لرستان آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه مأموریت و اولویت نخست ما نجات جان هموطنان عزیز سیل‌زده بوده و هست، خاطرنشان کرد: یک پل هوایی به وسیله بالگرد‌های هوانیروز در استان لرستان ایجاد کردیم و به منظور نجات جان مردم سیل‌زده در عرض سه روز، ۵۷۰ سورتی پرواز کردند و رکورد بزرگی از این حیث ثبت شد.

امیر نعمتی به اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق سیل‌زده استان لرستان اشاره و تصریح کرد: ما هفت تیم پزشکی سیار و دو بیمارستان صحرایی را برای خدمات پزشکی به شهر‌های سیل‌زده پلدختر و معمولان اعزام و مستقر کردیم که همچنان در حال خدمت‌رسانی هستند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به احداث سه قرارگاه مردم‌یاری در مناطق سیل‌زده استان لرستان، گفت: این قرارگاه‌ها در شهر‌های خرم‌آباد، پلدختر و معمولان احداث شده و به صورت شبانه‌روزی فعال هستند.

وی ادامه داد: قبل از امدادرسانی به شهر‌های خرم‌آباد، پلدختر و معمولان، گروه ۴۲۲ مهندسی را برای کمک به مردم سیل‌زده دورود اعزام کردیم که همچنان در نورآباد و دورود مشغول خدمت به هموطنان عزیز هستند.

امیر نعمتی خاطرنشان کرد: ما راه ارتباطی یکی از روستا‌ها را که ارتباطش کامل قطع شده بود به وسیله قایق وصل کردیم که حدود ۱۰ روز قایق‌ها مستقر بودند و به درخواست استاندار به منطقه کوهدشت فرستاده شدند.

جانشین فرمانده نزاجا گفت: استانداری لرستان درخواستی مبنی بر کمک برای نصب راه‌های مواصلاتی و پل‌ها داشتند. امروز صبح چهار پل را به ما اعلام کردند و ما کارشناسان‌مان را به مناطق مختلف استان اعزام کردیم تا ان‌شاءالله بتوانیم راه‌های مواصلاتی را در روز‌های آینده وصل کنیم و روستا‌ها از طریق زمین به شهرستان متصل شوند.

وی اضافه کرد: پل‌ها را آماده کردیم و قرار شده اداره راهداری، پایه‌های این پل‌ها را آماده کند و ما بلافاصله پل‌ها را نصب کنیم.

سرتیپ نعمتی در پایان تأکید کرد: ما درصدد هستیم تا هر آنچه در توان داریم به صحنه بیاوریم تا زندگی مردم به حالت عادی بازگردد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار