خلیلزاد: طالبان با عدم پیوستن به روند صلح سبب طولانی‌تر شدن جنگ می‌شود

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پس از اعلام آغاز عملیات بهاری طالبان گفت که این گروه با عدم پیوستن به روند صلح باعث طولانی‌تر شدن جنگ می‌شود.
کد خبر: ۳۴۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ - 15April 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس به نقل از تسنیم، با وجود لشکرکشی آمریکا و حمله به این کشور به افغانستان در سال 2001 میلادی «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان مدعی شد که واشنگتن جنگ را بر این کشور تحمیل نکرده است.

این دیپلمات آمریکایی در توئیتی نوشت: آمریکا به دلیل این وارد مذاکرات شده، زیرا جنگ پاسخ و راه‌حل بحران این کشور نیست.

گفته می‌شود، آمریکا و طالبان امروز دور جدید گفت‌وگو‌های خود را آغاز می‌کنند و تاکنون نیز این مذاکرات نتیجه‌ای نداشته است.

خلیلزاد اظهار داشت: طالبان با عدم همکاری با ما برای پایان دادن به کشتار سبب طولانی‌تر شدن جنگ می‌شوند. سریعترین راه برای جلوگیری از تلفات قبول آتش‌بس است. رهبری طالبان باید به نمایندگانش اجازه دهد تا بر سر میز آمده و مذاکره کنند.

«مایکل کوگلمن» عضو ارشد اندیشکده «ویلسون» درباره این اظهارات خلیلزاد گفت: این نشان دهنده مصمم بودن دولت آمریکا را ایجاد آتش‌بس است. مشکل اینجاست که بعید است طالبان با وجود اهرم‌های زیادی که در دست دارد تا وقتی که توافقی برای خروج نظامیان خارجی صورت نگیرد علاقه‌ای به توافق آتش‌بس داشته باشد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار