فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق خبر داد؛

ویزیت 40 هزار نفر از مردم سیل‌زده استان گلستان توسط قرارگاه شمال شرق نزاجا

فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق گفت: استقرار بیمارستان صحرایی و ویزیت 40 هزار نفر از مردم مناطق سیل‌زده استان گلستان در حوزه‌های مختلف پزشکی و همچنین ساخت 4 پل از نتایج حضور نیروهای مهندسی و بهداری قرارگاه منطقه‌­ای شمال‌شرق نزاجا در این استان بوده است.
کد خبر: ۳۴۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ - 15April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در آستانه فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی نشست خبری امیر سرتیپ دوم ستاد «رضا آذریان» فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق کشور و فرمانده قرارگاه منطقه‌‌ای شمال‌شرق نزاجا با اصحاب رسانه با هدف تشریح عملکرد ارتش در طول انقلاب اسلامی و اعلام برنامه‌های 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی امروز (دوشنبه 26 فروردین­‌ماه) در قرارگاه منطقه‌ای شمال‌شرق برگزار شد.

آذریان در این نشست ضمن گرامیداشت 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی به بازخوانی نقش نیروهای انقلابی ارتش در تحقق پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: با آغاز جنگ تحمیلی و تهاجم ارتش بعث عراق به نمایندگی از استکبار به مرزهای کشورمان، اولین نیروهایی که در مقابل هجمه دشمن در غرب، شمال غرب، جنوب و جنوب غرب کشور ایستاد نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بود.

جهاد خودکفایی از برکات دفاع مقدس بود

وی افزود: حضور نیروهای سه گانه ارتش جمهوری اسلامی در کنار نیروهای مردمی و نیروهای مسلح باعث خلق حماسه عظیم دفاع مقدس شد که انجام عملیات­‌های بزرگی همچون «ثامن الائمه (ع)»، «طریق القدس»، «فتح المبین» و «بیت المقدس» را به همراه داشت. مقاومت و پایمردی نیروهای مسلح در مقابل تجاوزگران در دفاع مقدس این اجازه را به دشمن نداد که حتی یک وجب از خاک میهمن اسلامی­‌مان از ایران جدا کند.

فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال شرق کشور خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی بعد از جنگ با فرمان امام خمینی (ره) و با استفاده از نخبگان و تجاربی که از دوران دفاع مقدس کسب کرده بود جهاد خودکفایی را در نیروهای هوایی، دریایی و زمینی ارتش جمهوری اسلامی آغاز کرد و با ساخت تجهیزات مختلف نظامی وابستگی که ارتش در قبل از پیروزی انقلاب به کشورهایی همچون آمریکا داشت قطع شد. در حال حاضر ارتش در زمینه ساخت تجهیزات هیچ وابستگی به هیچ کشوری ندارد و همه تجهیزات مورد استفاده در رزمایش‌­ها، در وزارت دفاع و جهاد خودکفایی ساخته می­‌شود.

رزمایش‌ها بر اساس تهدیدات اجرا می‌شود

وی در ادامه به رزمایش اقتدار 97 اشاره کرد و ابراز داشت: امروز نیروهای مسلح بر اساس تهدید­ها رزمایش­‌ها را برگزار می‌کنند. رزمایش اقتدار 97 که در منطقه نصرآباد اصفهان انجام شد و باعث شادی قلب رهبر معظم انقلاب شد نیز بر اساس تهدیدات روز اجرا شد.

این فرمانده ارتش سپس به حضور یگان­‌های قرارگاه منطقه‌­ای شمال­‌شرق نزاجا در مرزهای شرقی کشور اشاره کرد و بیان داشت: یگان­‌های قرارگاه منطقه‌­ای شمال‌شرق نزاجا با یک آمادگی بالا برای دفع هرگونه تهدید احتمالی از شهریورماه 97 در مرز ایران و افغانستان در کنار مرزبانان استان‌­های خراسان رضوی و جنوبی مستقر شدند. البته باید به این نکته اشاره کرد که با وجود ناامنی‌­های موجود در منطقه هیچ تهدید برای کشورمان متصور نیست.

فرمانده قرارگاه منطقه‌‌ای شمال‌شرق نزاجا تأکید کرد: قدرت رزمی نیروهای مسلح که ارتش جمهوری اسلامی نیز جزئی از این نیرو است در جایگاه خوبی قرار دارد و بالا بودن توان نظامی و آمادگی روحی، عامل بازدارنده به شمار می­‌آیند. این آمادگی، هیچ تهدید را برای دیگر کشورها به همراه نخواهد داشت، اما اگر کشوری به دنبال ایجاد ناامنی باشد پاسخ کوبنده­‌ای دریافت خواهد کرد.

ارتش و سپاه نیروی الهی هستند

وی در خصوص حضور نیروهای ارتش جمهوری اسلامی در کنار مدافعان حرم گفت: با وقوع جنگ نیابتی در سوریه کارکنان نیروی زمینی و هوایی ارتش در کنار سپاه پاسداران در دفاع از حرم اهلبیت حضور پیدا کردند که شهدای مدافع حرم ارتش گواه این ادعا است. شهیدان «سیدمهدی جودی ثانی»، «صادق شکیب» و «مرتضی زرهرن» سه شهید قرارگاه منطقه‌­ای شمال­‌شرق نزاجا در راه دفاع از حرم آل‌الله هستند.

آذریان حرکت رئیس جمهور آمریکا در اعلام نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی را اقدامی احمقانه دانست و ادامه داد: ارتش و سپاه پاسداران در نظام مقدس جمهوری اسلامی یک نیروی الهی و ید واحده هستند که فقط از فرمانده معظم کل قوا فرمان می‌­گیرند و تا خون در رگ دارند دست از اسلام و ولایت بر نخواهند داشت. اشتباه احمقانه ترامپ باعث شد تا بار دیگر حمایت و پشتیبانی خود را از این نهاد مقدس اعلام کنیم و با وحدت ناگسستنی که یادگار دوران دفاع مقدس و مورد تأکید امام خمینی(ره) و امیر سپهبد شهید علی صیادشیرازی بوده تحت فرماندهی مقام معظم رهبری مدافع انقلاب اسلامی باشیم.

حضور قرارگاه منطقه‌ای شمال‌‌شرق در مناطق سیل‌زده استان گلستان

فرمانده ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق کشور در بخش دیگری از سخنانش به حضور قرارگاه منطقه‌­ای شمال شرق نزاجا در مناطق سیل زده استان گلستان اشاره کرد و گفت: در یگان­‌های نیروی زمینی ارتش طرحی به نام امداد وجود دارد که برای کمک­ رسانی به مردم در حوادث طبیعی پیش‌بینی شده است. حضور ارتش در کنار نیروهای مسلح در مناطق سی‌ل­زده و همچنین استقرار نیروهای قرارگاه منطقه­‌ای شمال شرق نزاجا در اولین روزهای سیل در مناطق سیل زده استان «گلستان» نشان از وحدت و همدلی بین نیروهای مسلح و مردم دارد.

وی بیان داشت: استقرار بیمارستان صحرایی و ویزیت 40 هزار نفر از مردم مناطق سیل زده استان گلستان در حوزه‌­های مختلف پزشکی و همچنین ساخت 4 پل از نتایج حضور نیروهای مهندسی و بهداری قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نزاجا در این استان بوده است.

رژه روز ارتش در مناطق سیل‌زده برگزار نمی‌شود

آذریان در ادامه خصوص برنامه‌­های روز ارتش ابراز داشت: امسال مردم استان خراسان رضوی در 40 سالگی صدور پیام تاریخی امام خمینی (ره) به مناسبت روز ارتش با حضور خود در مراسم رژه 29 فروردین حمایت خود را از ارتش و نیروهای مسلح اعلام کنند. برنامه روز ارتش در مشهد هزمان با سراسر کشور روز پنجشنبه 29 فروردین­‌ماه ساعت 8:30 صبح در بلوار نماز حد فاصل سیدی و بلوار شهدای ارتش برگزار می­‌شود.

فرمانده قرارگاه منطقه‌‌ای شمال‌شرق نزاجا ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا، جانبازان وایثارگران، دیدار با ائمه جمعه، گلباران گلزار شهدا، اعزام سخنران به مدارس، سخنرانی قبل از خطبه­‌های نماز جمعه فرماندهان ارتش در سطح استان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت روز ارتش است.

وی متذکر شد: بنا به تدبیر فرمانده ارتش جمهوری اسلامی در استان­‌های سیل­ زده، رژه روز 29 فروردین ماه برگزار نخواهد شد و یگان­‌های ارتش در این روز و در ساعتی که رژه در سراسر کشور برگزار می­‌شود بسته‌­های حمایتی خود را بین سیل‌زدگان توزیع خواهند کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها