مدیر کل تأمین مسکن کمیته امداد خبر داد؛

آسیب ۵ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد در سیل

ابراهیم بازیان گفت: بر اثر سیل اخیر به بیش از ۵ هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد لرستان خسارت وارد شد.
کد خبر: ۳۴۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵ - 15April 2019

آسیب دیدگی 5 هزار مسکن مددجویان از سیلبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، ابراهیم بازیان مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد کشور امروز (دوشنبه) در جلسه هماهنگی نحوه ساخت واحدهای مسکونی مددجویان در پلدختر به وقوع سیل در 14 استان کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در این سیل بیش از 5 هزار واحد مسکونی مددجویان در لرستان آسیب دیدند که از این تعداد یک هزار و 500 واحد تخریب و 3 هزار و 500 واحد نیاز به تعمیر دارند.

وی از آغاز عملیات تعمیر از هفته آینده خبر داد و افزود: با استفاده از تسهیلات بانکی، منابع داخلی و کمک های مردمی، بازسازی مسکن مددجویان را تا اسکان دائم انجام خواهیم داد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام موسوی امام جمعه پلدختر با اشاره به متفاوت بودن شرایط سیل در پلدختر با سایر نقاط کشور، اظهار داشت: فضای شهر پلدختر نفس گیر شده است و نیاز به امید آفرینی دارد.

وی آغاز به کار ساخت ساختمان های تخریبی را موجب امید و نشاط در بین مردم دانست و گفت: تعیین زمان ساخت و نحوه احداث ساختمان های تخریبی به عادی سازی شرایط در پلدختر کمک می کند.

نعمت الله دستیاری فرماندار پلدختر نیز در این جلسه با بیان اینکه شرایط در شهرستان پلدختر رو به بهبود است، اظهار داشت: عملیات پاکسازی معابر و منازل بخش های آسیب دیده رو به اتمام است.

وی به وضعیت روستاهای سیل زده در مسیر رودخانه کشکان اشاره کرد و گفت: با توجه به تخریب ادوات کشاورزی و گرم شدن هوا در روزهای آینده، برای آبیاری باغات و مزارع کشاورزی نیاز است که تدابیری اندیشیده شود.

فرماندار پلدختر گفت: کارگروه فنی برای مطالعه و جانمایی روستاهای چم گز، چم گرداب و بابازید برای ساخت مسکن آسیب‌دیدگان از سیل در این روستاها تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار