رییس کل دادگستری استان کرمان خبر داد؛

مجازات محاربه در انتظار عاملان سرقت مسلحانه از طلافروشی بازار کرمان

«یدالله موحد» گفت: مجازات محاربه در انتظار عاملان سرقت مسلحانه از طلافروشی در بازار کرمان خواهد بود.
کد خبر: ۳۴۲۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۰ - 15April 2019

به گزارش دفاع‌پرس به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، «یدالله موحد» رییس کل دادگستری استان کرمان، ظهر امروز (دوشنبه) به همراه دادستان مرکز استان و فرماندهی انتظامی استان، در بازدید از محل سرقت مسلحانه بازار کرمان، ضمن دیدار با کسبه و شهروندان، اظهار داشت: با کمال تاسف شامگاه گذشته سه سارق که یکی از آن‌ها مسلح بوده است، با حمله به یک طلافروشی در بازار کرمان، ضمن به سرقت بردن مقادیری طلا، باعث ایجاد رعب و وحشت در بین مردم شدند.

نماینده عالی دستگاه قضایی در استان کرمان اعلام کرد: در جریان این تیراندازی یک دستفروش کشته شده است و یکی از افراد داخل طلافروشی نیز مجروح شده و که جهت سیر مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شده است.

موحد خاطرنشان ساخت: بلافاصله مجموعه‌های مختلف امنیتی، انتظامی و قضائی وارد عمل شده‌اند و کار تحقیقاتی آغاز شد و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن، عاملین این جنایت شناسایی و دستگیر شوند.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان تصریح کرد: پرونده به صورت ویژه و خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد و با توجه به اینکه تیراندازی در بازار و اماکن عمومی به وقوع پیوسته است و موجب رعب و وحشت مردم شده است، مجازات قطعاً شدید و در حد محاربه است.

رئیس شورای قضایی استان کرمان گفت: امیداوریم با همت و تلاش و پیگیری‌های مستمر مجموعه‌های اطلاعاتی، امنیتی و نیروی انتظامی، هرچه سریع‌تر مجرمان دستگیر شوند و به مجازات قانونی برسند تا مردم شاهد این باشند که حاکمیت و نظام در مقابل عوامل ناامنی و شرارت کوتاه نیامده و اغماض نخواهند کرد.

مجازات محاربه در انتظار عاملان سرقت مسلحانه از طلافروشی بازار کرمان

همچنین دادستان عمومی و انقلاب و مرکز استان کرمان از تشکیل یک تیم مجرب و ویژه‌ای به تصدی ریاست پلیس آگاهی استان کرمان برای شناسایی و دستگیری عاملان سرقت مسلحانه به ۲ طلافروشی در کرمان خبر داد.

وی با اشاره به این‌که سارقان مسلح حرفه‌ای بوده‌اند، تصریح کرد: این تیم متشکل از کارگاهان مجرب پلیس آگاهی استان به صورت شبانه‌روزی در حال رصد امور و تحقیق در جهت شناسایی و دستگیری متهمان هستند و در حال حاضر سرنخ‌های خوبی کسب شده است.

دادستان کرمان هشدار داد: اشد مجازات در انتظار عاملان این حادثه خواهد بود و دستگاه قضایی با افرادی که اقدام به انجام جرائم خشن می‌‌کنند، به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها