سردار کوثری در اختتامیه «هفته هنر مقاومت»:

رسالت هنرمندان در انعکاس واقعیت‌ها/ سپاه از بطن مردم است لذا در برابر ترامپ نیاز به دفاع ندارد

جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله با اشاره به تروریستی خواندن سپاه از سوی آمریکا گفت: سپاه از بطن مردم است لذا در برابر ترامپ نیاز به دفاع ندارد، اما لازم است هنرمندان حقیقت‌ها را به جهان نشان دهند.
کد خبر: ۳۴۲۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۴ - 15April 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، سردار محمد کوثری جانشین قرارگاه ثارالله در مراسم اختتامیه هفته «هنر انقلاب» در سخنانی اظهار داشت: شهید آوینی حقیقتا هر کجا که بود تاثیرگذار بود؛ هم در دوران دفاع مقدس و هم پس از دفاع مقدس. مرحوم سلحشور نیز در بحث هنر زحمات زیادی کشیدند که کارشان ماندگار شد.

کوثری عدالت و امنیت در جمهوری اسلامی را نیز یک هنر دانست و گفت: در شرایطی که کشور‌های منطقه در ناامنی هستند و ما در امنیت هستیم، این نیز یک هنر است که باید بخاطر آن قدردان نیرو‌های انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه و ارتش باشیم چراکه امنیت موجب می‌شود جامعه به زندگی امیدوار بوده و کار خود را به بهترین شکل دنبال کند.

سردار کوثری با بیان اینکه دشمنان فعالیت‌های ضد امنیتی زیادی علیه ما دارند، افزود: دشمنان سال گذشته بحث تابستان داغ را با هدف براندازی انقلاب اسلامی پیگیری کردند که راه به‌جایی نبرد. البته آن‌ها سال‌هاست این فعالیت‌ها را انجام می‌دهند.

وی اظهار داشت: جنگ چیزی خوبی نیست، اما اگر بر کسی تحمیل شود، باید دفاع کند. ما نیز دفاع کردیم و دفاع مقدس شکل گرفت و بعد از ۲۰۰ سال اجازه ندادیم یک وجب از خاکمان از دست برود.

جانشین قرارگاه ثارالله ادامه داد: در انقلاب یک ملت بپا خاست و نهایتاً خودش خواست کشور را اداره کند و همین است که دشمنان را عصبانی کرده، درحالی که ما تنها از خودمان دفاع می‌کنیم. نمی‌خواهم از اینکه ترامپ سپاه را جزو تروریست‌ها قرار داده، دفاع کنم؛ نه! سپاه ارگانی است از بطن مردم، درحالی که آمریکا هفت میلیارد دلار در غرب آسیا هزینه کرده تا داعش را به وجود آورد.

وی با تشکر از ابراهیم حاتمی‌کیا برای ساخت فیلم «به وقت شام» گفت: از حاتمی‌کیا برای ساخت «به وقت شام» که گوشه‌ای از تلاش‌ها برای دفاع از کشور را نمایش داده، تشکر می‌کنم. امیدوارم هنرمندان بیشتر واقعیت‌های جامعه خودمان را به جامعه جهانی نشان دهند و کاری کنیم که ایران به عنوان کشوری نمونه و الگو به جهانیان عرضه شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها