فرمانده قرارگاه عملیاتی غرب نزاجا:

اعلام برنامه‌های روز ارتش در استان کرمانشاه/ ارتش در 239 عملیات دوران دفاع مقدس حضور داشته است

امیر «فرهاد آریانفر» گفت: ارتش در ۲۳۹ عملیات دوران دفاع مقدس حضور داشته و برخی از عملیات‌ها را به صورت مستقل انجام داده و برخی را نیز پشتیبانی کرده است.
کد خبر: ۳۴۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۹ - 15April 2019

به گزارش دفاع پرس از کرمانشاه،سرتیپ دوم ستاد «فرهاد آریانفر» فرمانده قرارگاه عملیاتی غرب نیروی زمینی ارتش جمهورس اسلامی ایران امروز (دوشنبه 26 فروردین ماه) در نشست خبری به مناسبت روز ارتش اشاره‌ای به بیانات امام راحل در خصوص ارتش و نقش آن در انقلاب اسلامی داشت و نقش ارتش در انقلاب و دفاع مقدس را نقشی بسیار مؤثر و بی بدیل دانست.

فرمانده قرارگاه منطقه غرب نزاجا با بیان اینکه پیوند بین ارتش و انقلاب اسلامی از همان سال 42 شروع شد، اظهار داشت: روزی که امام 29 فروردین را به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران نامگذاری کردند، ارتش وارد یک فاز جدیدی از رویکردها و اهداف خود شد.

وی افزود: در سال 58 توطئه‌هایی برای کاهش قدرت ارتش انجام شد که البته ناموفق بود و ارتش توانست در مقابل آنها ایستادگی و وارد جبهه جنگ علیه ضد انقلاب شود.

ارتش طی هشت سال دفاع مقدس تمام مهمات جنگ را پشتیبانی کرد

امیر آریانفر ادامه داد: در روز دوم جنگ 149 جنگنده ارتش وارد جنگ شدند و توانستند تمام تأسیسات و تجهیزات دریایی دشمن را از بین ببرند.

وی گفت: از جمله نمونه‌های خدمات ارتش در دوران هشت سال دفاع مقدس می‌توان به پشتیبانی مهمات اشاره کرد و ارتش تمام مهمات هشت سال دفاع مقدس را پشتیبانی کرده است.

این مسئول تصریح کرد: کار پشتیبانی از نیروها و تهیه مهمات در طول هشت سال جنگ تحمیلی بر عهده ارتش بود و در این دوران بیش از 48 هزار شهید تقدیم انقلاب شد.

حضور ارتش در 239 عملیات دوران دفاع مقدس

فرمانده قرارگاه منطقه غرب نزاجا یادآور شد: ارتش در 239 عملیات دوران دفاع مقدس حضور داشته و برخی از عملیات‌ها را به صورت مستقل انجام داده و برخی را نیز پشتیبانی کرده است.

وی تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس هیچ عملیاتی را نمی‌بینید که ارتش جمهوری آن را پشتیبانی نکرده باشد و در همه عملیات‌های دفاع مقدس، ارتش وظیفه پشتیبانی خود رو به نحو احسن انجام داده است.

آریانفر گفت: پس از دوران دفاع مقدس نیز میلیون‌ها هکتار از میادین مین توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران پاکسازی شده است و تمام مرزهای جنوب و غرب را مهندسی رزمی ارتش پاکسازی و شهدای ایران نیز در این زمینه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

وی افزود: علاوه بر خدمات فوق ارتش جمهوری اسلامی ایران از بدو انقلاب تاکنون در فاز امنیت کشور و پاسداری از مرزهای جمهوری اسلامی ایران مستقر است.

ارتش از بدو انقلاب تاکنون نیز مرزهای جغرافیایی را ترک نکرده و آماده مقابله با هر نوع تهدید است

فرمانده قرارگاه منطقه غرب نزاجا تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران از بدو انقلاب تاکنون هنوز مرزهای جغرافیای جمهوری اسلامی ایران را ترک نکرده است و همچنان به مأموریت خودش در مقابله با انواع تهدیدات اعم از داخلی و خارجی ادامه می‌دهد.

وی اشاره‌ای نیز به خدمات ارتش در زلزله و سیل‌های اخیر داشت گفت: در این راستا نیز ارتش جمهوری اسلامی ایران با تمام توان از پایه کارآمده است و به عنوان اولین تیم در زلزله سرپلذهاب حضور داشت و این توانمندی نیروهای ارتش را می‌رساند.

نجات یک هزار و 698 نفر از زیر آوار زلزله توسط نیروهای ارتش

این مسئول تصریح کرد: در زلزله سرپلذهاب نیروهای اولین تیپ تابع قرارگاه، تقریباً نیم ساعت بعد از وقاع حادثه در محل حضور پیدا کردند و در همان ساعات اولیه موفق شدند که یک هزار و 698 نفر را از زیر آوار خارج کنند.

وی افزود: پنج تیپ با ظرفیت شش هزار نفر در مناطق زلزله زده کار کمک رسانی شبانه روزی را به مدت یک ماه انجام دادند که از جمله این اقدامات می‌توان به برپایی بیمارستان صحرایی، توزیع شش هزار تن مواد غذایی، خارج کردن 256 فوتی از زیر آوار و انتقال مصدومین با استفاده از ناوگان هوانیروز اشاره کرد.

چشم انداز و خط مشی فرماندهان ارتش راهبردهای رهبری است

آریانفر، خط مشی و چشم انداز بلند مدت فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران را راهبردهای مقام معظم رهبری عنوان کرد.

وی افزود: چشم انداز و خط مشی‌های ارتش از طرف رهبر انقلاب در بندهایی از حکم مسئولیت فرماندهان جدید ارتش آورده شده بود که با تدابیر فرماندهان نیروی زمینی ارتش 30 طرح لبیک یا امام از دل این خط مشی‌ها مشخص شد.

این مسئول اشاره‌ای نیز به دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران داشت و گفت: بخشی از این دستاوردها در رژه روز ارتش جمهوری اسلامی حضور مقامات ارشد ارتش رونمایی می‌شود.

ارتش در اوج آمادگی خود قرار دارد و آماده مقابله با هر نوع تهدیدی است

به گفته  آریانفر، ارتش جمهوری اسلامی ایران از اوج آمادگی رزمی برخوردار است و همگام با سایر نیروهای مسلح این توانمندی و اقتدار را دارد که با هر نوع تهدیدی مقابله کند.

آمادگی و اقتدار ارتش در زمینه مقابله با جنگ‌های نوین

وی تصریح کرد: در ساختار جدید نیز وارد جنگ شبکه ای و هوشمند شده ایم و ساختار ما از قابلیت انعطاف خوبی برخوردار بوده و آمادگی مقابله با جنگ‌های آینده و نوین را داراست.

فرماند قرارگاه منطقه غرب نزاجا خاطرنشان کرد: از آمادگی و اقتدار خوبی در زمینه جنگ‌های نوین برخورداریم و توانایی و انعطاف لازم برای مقابله بر هر گونه تهدیدی رو در بدنه خود ایجاد کرده ایم.

آمادگی و خدمات نیروها و ماشین آلات ارتش در سیل اخیر

امیر آریانفر با اشاره به اقدامات قرارگاه ارتش در جریان سیل‌های اخیر نیز گفت: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته از طرف سازمان هواشناسی در روزهای 9 و 10 فروردین که قرار بود بارش‌های سیل آسا در کرمانشاه اتفاق بیفتد، ما پنج تیپ از نیروهای خود را در کرمانشاه و سه تیپ را در کردستان مستقر کردیم.

وی افزود: امداد رسانی به مردم مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و به ویژه کمک به جابجایی کانکس‌های مستقر در کنار رودخانه الوند از جمله اقدامات ارتش در سیل اخیر بود.

این مسئول تصریح کرد: بسیاری از تجهیزات سبک و سنگین ما در اختیار شهرداری برای بحث لایحه روبی رودخانه‌ها و معابر قرار داشت. همچنین بسیاری از نیروهای خود را برای امداد رسانی به مردم روستاهای اطراف پل چهر در شهرستان هرسین و صحنه اعزام کردیم.

اعزام 40 دستگاه ماشین آلات سنگین ارتش برای کمک به سیل‌زدگان پلدختر

امیر آریافر به اعزام ماشین آلات و ادوات رزمی به مناطق سیل زده پلدختر و معمولان در استان لرستان اشاره کرد و گفت: با شروع بحران در استان لرستان بسیاری از نفربرها و خودروهای توپ کش خودمان را به همراه 40 دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین همراه با اقلام خوراکی و زیستی به این مناطق اعزام کردیم.

وی از جمله اقدامات انجام شده توسط قرارگاه غرب نزاجا در لرستان را توزیع بیش از 107 هزار کنسروجات، یک میلیون و 200 هزار قرص نان، 200 هزار آب معدنی و… در بین مردم مناطق سیل زده پلدختر خبر داد.

حضور مؤثر ارتش در کنار سپاه در مقابله با گروهک‌های تروریستی

امیر آریافر در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت گروهک‌های تروریستی در کشورهای اطراف اشاره کرد و گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز همواره برای دفاع از انقلاب کار پشتیبانی از برادران سپاه در جنگ با این گروهک‌های تروریستی را انجام داده است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا خاطر نشان کرد: ارتش در استان کرمانشاه 242 کیلومتر و در مرزهای شرقی نیز 600 کیلومتر مراقبت مرزی را برعهد دارد.

برنامه‌های روز ارتش در استان کرمانشاه

وی به 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌های این روز اشاره کرد و گفت: این روز برای ارتشیان پر افتخارترین روز محسوب می‌شود.

امیر آریانفر گفت: از ساعت 8:30 دقیقه صبح روز پنجشنبه و همزمان با سراسر کشور، برنامه گرامیداشت روز ارتش در استان کرمانشاه در محل بزرگراه امام خمینی (ره) روبروی دانشکده کشاورزی آغاز می‌شود.

وی رژه یگانهای رزمی ارتش به همراه تجهیزات و ادوات بروز شده را از جمله برنامه‌های این روز عنوان کرد و گفت: از مردم بزرگوار استان دعوت می‌کنیم که در کنار ما حضور یافته و اقتدار نیروهای مسلح را از نزدیک نظاره گر باشند.

این مسئول به فعالیت بسیاری از نیروهای ارتش در مناطق سیل زده کشور اشاره و تاکید کرد: نیروهای مسلح تا زمانی که لازم باشد در کنار مردم خواهند ماند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای غرب نزاجا در پایان گفت: طبق دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش برنامه رژه فقط در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها