فرمانده سپاه کربلا در مازندران خبر داد؛

خسارت ۸۰۰ متر مربع واحد ساختمانی سوادکوه در سیل اخیر

سردار «محمدحسین بابایی» از خسارت ۸۰۰ متر مربع واحد ساختمانی سوادکوه در سیل اخیر خبر داد.
کد خبر: ۳۴۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲ - 15April 2019

خسارت 800 متر مربع واحد ساختمانی سوادکوه در سیل اخیربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «محمدحسین بابایی» فرمانده سپاه کربلا مازندران در جلسه کارگروه امداد به سیل زدگان مازندران که امروز با حضور سردار «غلامحسین غیب پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین در سپاه کربلا برگزار شد، با اعلام مجموع خسارت سیل در مازندران، اظهار داشت: هشت هزار و ۸۱۴ هکتار باغ و زمین کشاورزی، ۷۶۰ دهنه پل، ۹۹ باب مسجد و حسینیه و مدرسه، ۴۵۰ واحد مرغداری و دامپروری و چهار هزار کندوی زنبورعسل در این حادثه خسارت دیدند.

وی افزود: با توجه به این آمار و عمق خرابی‌ها، اوایل برای پنج استان معین خسارت سیل در مازندران هنوز جا نیفتاده بود، اما الان با این حجم خسارت‌ها الحمدالله کمک رسانی‌ها شدت پیدا کرد.

بابایی از لایروبی و نظافت هزار و ۷۳۰ منزل در ۱۲ شهرستان و گلروبی ۹۹ باب مسجد و نیز بازگشایی ۶۴ کیلومتر راه روستایی خبر داد و گفت: همچنین با تقاضای مدیریت آب منطقه‌ای و با توجه به اصرار استاندار مازندران ۷۶۰ سردهنه برای لایروبی به سپاه تحویل شد که الان نیاز به تامین ماشین آلات برای لایروبی داریم تا زودتر این کار را انجام دهیم.

این مسئول با بیان اینکه با انعقاد قرار با کمیته امداد و بهزیستی احداث ۱۶۰ خانه برای مددجویان مصوب شد، از احداث ۱۵۰ منزل مسکونی توسط سپاه در گام اول خبر داد و افزود: با توجه به آمار واحد‌های مسکونی تخریبی و در حال نشست کمیته امداد و بهزیستی، آمار احداثی در حال اضافه شدن است.

فرمانده سپاه کربلا از جمع آوری آمار پنهانی مبنی بر ۲۰۰ خانواده که متاثر از سیل شدند خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۰ خانه در سیمرغ هستند.

بابایی در ادامه از آمادگی سپاه برای ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی خبر داد و اظهار کرد: در مجموع با هماهنگی با کمیته امداد و بهزیستی، ۹۰۰ باب منزل سیل‌زدگان باید احداث شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مردم این مناطق وابسته به کشاورزی و دامداری هستند و معیشت آن‌ها از این طریق تامین می‌شود، باید لایروبی سردهنه‌ها زودتر اتفاق بیفتد، که اگر این اتفاق نیفتد دوباره سیل جدید تکرار می‌شود و خانه‌های ساخته شده تحریب خواهند شد.

فرمانده سپاه کربلا به بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده سوادکوه اشاره کرد و افزود: در این منطقه ۸۰۰ متر مربع واحد ساختمانی دچار خسارت شدند.

وی ادامه داد: در بحث جمع آوری خدمات مردمی از آستان قدس رضوی، ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مسکن، بعضی از نهاد‌های مردمی نظیر دفتر بیت آیت الله وحید خراسانی، دفتر آیت الله اعرافی، حوزه‌های علمیه خواهران و برادران با محوریت سپاه در حال دریافت کمک هستیم.

بابایی از تشکیل بانک اطلاعاتی از میزان خسارت افراد سیل‌زده خبر داد و افزود: در این راستا اقدام به ثبت میزان خسارت داشتیم و همه اطلاعات جز در بخش کشاورزی جمع آوری شد.

وی از راه اندازی ۴۲ گروه جهادی به نام ۴۲ شهید مدافع حرم خبر داد و گفت: هر ساله در اردیبهشت مقاومت برنامه مفصلی برای گرامی‌داشت شهدای مدافع حرم داشتیم که برنامه امسال را قرار بود در آمل برگزار کنیم و باتوجه به سیل اخیر در مناطق سیل‌زده با احداث خانه‌ها این برنامه صورت می‌گیرد که هر گروه جهادی با اسم و پلاک شهید در مناطق سیل‌زده کار می‌کند.

بابایی در پایان با اشاره به تجربه ساخت مسکن در مناطق زلزله زده سرپل ذهاب و با توجه به پشتیبانی خوب بسیج سازندگی برای ساخت منزل، گفت: امیدواریم در ۹۰ روز کاری بویژه در منطقه سیمرغ منازل احداث و تحویل داشته باشیم تا بتوانیم برای کمک به مردم سیل‌زده دیگر استان‌ها هم اقدام کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها