مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر خبر داد؛

آماده‌باش به شهرستان‌های «دشتی و دیر»

«قاسم قائدی» گفت: برای جلوگیری از حوادث احتمالی سیل به فرمانداران، بخشداران و دهیاران به ویژه شهرستان‌های دشتی و دیر که درگیر این مسئله هستند نامه‌نگاری و اطلاع‌رسانی شده تا مردم به ویژه کسانی که در حاشیه رودخانه «مند» هستند را آگاه کنند.
کد خبر: ۳۴۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۹ - 15April 2019

آماده‌باش به شهرستان‌های «دشتی و دیر»

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، «قاسم قائدی» مدیرکل مدیریت بحران استانداری بوشهر اظهار داشت: با توجه به جو بارندگی و وضعیت ناپایداری که در استان فارس وجود دارد و احتمال آبگیری بیش از حد سد سلمان فارسی، برای جلوگیری از حوادث مشابه‌ای که در برخی جا‌های دیگر مانند استان خوزستان رخ داد، در اقدامی که جنبه احتیاطی و برنامه‌ریزی شده دارد بخشی از آب این سد رها‌سازی می‌شود.

وی گفت: رودخانه‌مند یکی از جا‌هایی است که سیلابی می‌شود، البته بازگشایی سد تنظیم شده است و آب در بستر رودخانه و مجرای اصلی حرکت می‌کند و به گونه‌ای نخواهد بود که طغیانی رخ دهد.

وی ادامه داد: با این حال برای جلوگیری از حوادث احتمالی سیل به فرمانداران، بخشداران و دهیاران به ویژه شهرستان‌های دشتی و دیر که درگیر این مسئله هستند نامه‌نگاری و اطلاع‌رسانی شده تا مردم به ویژه کسانی که در حاشیه رودخانه‌مند هستند را آگاه کنند.

قائدی خاطرنشان کرد: از مردم می‌خواهیم تا اطلاع ثانوی از حضور در کنار بستر رودخانه‌مند بپرهیزند و از حضور دام‌های خود در آن حوالی امتناع کنند تا شاهد حادثه ناگواری نباشیم.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی، امورعشایر، دهیاران و مسئولان محلی و حتی شورا‌ها لزوم رعایت جوانب احتیاط را به مردم اطلاع‌رسانی کنند و تمهیدات لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار