مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم با ۳ آزاده و جانباز ارتش دیدار کرد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم به همراه فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) روز گذشته با ۳ جانباز و آزاده ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.
کد خبر: ۳۴۲۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۴ - 16April 2019

دیدار مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قم با ۳ آزاده و جانباز ارتشبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سرهنگ پاسدار «احمد حسینی» و سرهنگ «شمسعلی اسدی» به همراه «فریدون حسنی جبلی» مسئول کانون بازنشستگان ارتش در قم و تعدادی از پیشکسوتان دفاع مقدس، در آستانه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران با «محمدحسن وفایی» و «عباس زیرک» دو آزاده و جانباز ۲۵ درصد و «احمد ملکی» جانباز ۵۴ درصد و آزاده دفاع مقدس دیدار کردند.

در این دیدار‌ها با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام بخصوص شهید صیاد شیرازی و تجلیل از صبر و استقامت و روحیه انقلابی جانبازان و آزادگان ارتش، بر ترویج این روحیه ارزشمند در جامعه و ضرورت ثبت اسناد و خاطرات دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل‌های آینده تاکید شد.

«عباس زیرک» فرمانده ترابری گردان قدس لشکر  ۵۸ ذوالفقار بود که چهار روز پس از پذیرش قطعنامه در تاریخ ۳۱ تیرماه سال ۶۷ در منطقه نفت شهر به اسارت دشمن درآمد و پس از تحمل ۲۷ ماه اسارت در بعقوبه و اردوگاه تکریت عراق، در تاریخ ۲۵ شهریور ۶۹ به میهن اسلامی بازگشت.

«محمدحسن وفایی» نیز از جمله نیرو‌های بسیجی ویژه و فعال دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بود که در زمره نیرو‌های تکاور ارتش در تیپ ۵۸ ذوالفقار مشغول خدمت شد؛ وی در تاریخ ۳۱ تیرماه ۶۷ در منطقه سومار و نفت شهر به اسارت دشمن درآمد و به اردوگاه ۱۴ تکریت عراق منتقل شد و در سال ۶۹ به میهن اسلامی بازگشت.

همچنین «احمد ملکی» جانباز ۵۳ درصد، اعزامی از شهر دلیجان استان مرکزی، در تاریخ ۱۸ اسفند ۶۴ - عملیات والفجر ۹ - در حالی که در ارتفاعات کله قندی حلبچه دوران خدمت سربازی خود را می‌گذراند به افتخار جانبازی نائل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار