همکار شهید «سیدجعفر صفایی» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

آموزش تخریب از جبهه‌های جنوب کشور تا لبنان و بوسنی

همکار شهید صفایی گفت: در برهه‌ای سپاه توان خرید دستگاه تراش برای کارگاه را نداشت. سید جعفر با هزینه شخصی یک دستگاه خرید و به کارگاه آورد. این دستگاه برچسب دولتی خورد. او از جان و مال‌اش برای پیش‌برد تحقیقات نظامی گذشت.
کد خبر: ۳۴۲۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸ - 16April 2019

شهیدی که از جان و مالش برای رشد صنایع دفاعی گذشتگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: سیدجعفر صفایی در خفا علیه رژیم پهلوی فعالیت کرد. جنگ هم که آغاز شد تمام وقتش را در جبهه می‌گذراند. او که پیش از این در رشته‌های فنی تجربه کسب کرده بود، علمش را به عمل تبدیل کرد و همچون سرباز گمنام به کشور خدمت کرد. به همین جهت درجات نظامی و پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری به سرعت طی کرد. این سرباز گمنام در زمینه خنثی‌سازی بمب مهارت داشت. پس از جنگ زمان رشد و شکوفایی انقلاب اسلامی آغاز شد. او فعالیت‌هایش در سنگر دیگری ادامه داد و در این راه یک دستش را هم تقدیم انقلاب کرد. وی همچنین تلاش کرد تا دستاوردهای انقلاب را به دیگر کشورهای اسلامی انتقال دهد، از این رو به لبنان سفر کرد. وی در زمان نسل‌کشی صرب‌ها در بوسنی و هرزگوین به یاری مسلمانان این کشور نیز شتافت. او در این مدت نه تنها خودش را رشد داد بلکه افراد زیادی را شبیه خودش تربیت کرد.

متن بالا برگرفته شده روایتی از زندگی شهیدی است که کمتر از وی نامی به میان آمده است اما رشد صنایع دفاعی کشورمان و حزب الله لبنان را مدیون وی هستیم. این شهید والامقام «سید جعفر صفایی» نام دارد که در سال 83 بر اثر انجام پژوهش‌های تسلیحاتی به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

یکی از همکاران این شهید بزرگوار در گفت‌وگو با خبرنگار ما روایت کرد: سن و سال کمی داشتم که وارد پادگان امام علی (ع) شدم. کار با سیدجعفر آرزوی من بود اما فرمانده ما انتقالی من را نمی‌پذیرفت. دیگر از این انتقال ناامید شدم اما یک روز فرمانده گروه اعلام کرد که گروه ما به «وردآورد» انتقال یافت. از این که افتخار همکاری با حاج جعفر را خواهم داشت بسیار خوشحال شدم.

وی با بیان اینکه «سید جعفر» استاد من بود و از وی درس سخت‌کوشی و نوآوری را آموختم، گفت: در دورانی سپاه توان خرید دستگاه تراش برای کارگاه را نداشت. سید جعفر با هزینه شخصی یک دستگاه خرید و به کارگاه آورد. روزی مسئول انبارداری بر روی این دستگاه برچسب زد. ما گلایه‌مند از این موضوع بودیم که حاج سعید وارد کارگاه شد و گفت برچسب دولتی بر روی دستگاه بزنید. او از جان و مالش برای پیشبرد تحقیقات نظامی گذشت.

همکار شهید صفایی خاطرنشان کرد: سید جعفر تمام حواسش به کار بود. گاهی آن‌قدر کارهایش طول می‌کشید که شب در کارگاه می‌ماند. وی سه ماه از سال را روزه می‌گرفت. وقتی روزه هستیم، رمق کار کردن نداریم اما سید جعفر در زمان روزه‌داری با انگیزه بیشتری کار می‌کرد.

وی با اشاره به لقب شهید صفایی عنوان کرد: جبهه مقاومت پیشرفتش در زمینه تخریب را مدیون حاج جعفر است. راه شهید صفایی‌ها را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها