مستند «نُت آخر» با موضوع زندگی شهید ساداتی در یزد اکران شد

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی مستند «نُت آخر» با موضوع زندگی شهید هنرمند «سیدجلیل ساداتی» با حضور مردم و مسئولان در سینما تک یزد اکران ‌شد.
کد خبر: ۳۴۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱ - 16April 2019
مستند «نُت آخر» با موضوع زندگی شهید ساداتی در یزداکران شدبه گزارش دفاع‌پرس از یزد، همزمان با ششمین روز از هفته هنر انقلاب اسلامی، مستند «نُت آخر» ساخته «حسین صباغ» با موضوع زندگی شهید هنرمند «سیدجلیل ساداتی» به صورت ویژه با استقبال پرشور مردم و هنرمندان در سینما تک یزد اکران و رونمایی شد.
 
«نُت آخر» به تهیه کنندگی حوزه هنری یزد، بخشی از زندگی شهید «سیدجلیل ساداتی» از هنرمندان عرصه موسیقی، سرود و عکاسی استان در دوران انقلاب و دفاع مقدس را روایت می‌کند. 
 
در این فیلم با خانواده، همکاران و شاگردان این معلم شهید گفت‌وگو شده و ماجرا از زبان خود شهید روایت می‌شود.
 
گروه سرود «مسجد شهید ساداتی» در این مراسم سرود روز خاکسپاری این شهید در سال 1364 را دوباره بازخوانی کردند. در پایان با اهدای لوح تقدیر و هدیه از «حسین صباغ» فیلمساز جوان یزدی تجلیل شد.
 
سید جلیل در تاریخ 13 آبان 1337 در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد؛ پس از گذراندن آموزش ابتدایی تا اول متوسطه وارد هنرستان شد و در رشته ی فلزکاری به تحصیل ادامه داد. در کنار تحصیل به آموزش هنری نیز می‌پرداخت. 

با پایان یافتن خدمت سربازی‌اش به یزد مراجعه کرد و چندی بعد از طرف اداره آموزش و پرورش ماموریت یافت تا به امور مربوط به گروه سرود و موزیک امور تربیتی سر و سامان دهد. در نیمه سال 63 مسئولیت واحد هنری امور تربیتی را نیز متقبل شد و آثار هنری بزرگی از جمله راه‌اندازی سینما تئاتر دانش آموزی با امکانات گسترده در تالار دهم فروردین، تهیه فیلم‌های ماندنی در زمینه ی جبهه و جنگ، اجتماعی، سیاسی، ایجاد نمایشگاه‌‌های متعدد هنری، دانش آموزی و برپایی تئاتر در سطح مدارس استان یزد و... از خود به یادگار گذاشت.

وی در عملیات پیروزمند قدس 5 در آب‌های هورالعظیم و در حال تسخیر پاسگاه الیج عراق در شب پانزدهم مرداد ماه به درجه رفیع شهادت نائل شد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها