هاشمی در جمع خبرنگاران:

افزایش نرخ تاکسی‌ها منوط به موافقت فرمانداری است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها گفت: بر اساس بخشنامه سازمان حمایت از مصرف‌کننده نباید هیچ نرخی افزایش یابد و هرگونه افزایش نرخ‌ها باید با تأیید دولت و فرمانداری‌ها باشد.
کد خبر: ۳۴۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰ - 16April 2019

افزایش نرخ تاکسی‌ها منوط به نظر دولت و فرمانداری استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محسن هاشمی رفسنجانی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه صد و سی و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها اظهار داشت: سازمان حمایت از مصرف‌کننده بخشنامه‌ای صادر کرده که با توجه به تورم نباید هیچ نرخی افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این بخشنامه آمده است که هرگونه افزایش نرخ‌ها باید با تایید دولت و فرمانداری‌ها باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: شهرداری در این خصوص بحث‌هایی دارد که آیا این بخشنامه در خصوص شهرداری‌ها و شورای هم صدق می‌کند یا خیر.

هاشمی خاطرنشان کرد: سال گذشته و با توجه به افزایش نرخ بلیت مترو، سازمان حمایت از مصرف‌کننده پرونده‌ای تشکیل و به سازمان تعزیرات ارسال کرد؛ هم‌اکنون پرونده‌ای در سازمات تعزیرات داریم مبنی بر اینکه چرا نرخ بلیت مترو افزایش یافته است.

وی گفت: برخی از افزایش نرخ‌ها در شهر تهران محافظه‌کارانه صورت می‌گیرد تا دولت نرخ‌ها را مشخص کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شهردار تهران باید در دولت این موضوع را مشخص کند، افزود: شهردار تهران باید هرچه سریع‌تر این موضوع را در دولت مطرح کند تا این ناهماهنگی‌ها از بین برود و تکلیف مردم مشخص شود.

هاشمی ادامه داد: آقای حناچی باید همه این موارد را در دولت مطرح کند تا سازمان تعزیرات و سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده اقدام قضایی در خصوص تصمیمات شورا و شهرداری نکند.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی امام خمینی (ره) نیز گفت: زمانی که نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار شد مخاطب آن کمتر شد و لذا تصمیم گرفته شد که این نمایشگاه در مصلی برگزار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: مسئولان مصلی امام خمینی (ره) اصرار دارند که نمایشگاه‌های فرهنگی در این مکان برگزار شود.

هاشمی همچنین درباره انتشار لیستی از ۱۰۰ نفر از کارمندان قدیمی شهرداری که حاضر به تحویل ملک‌های شهرداری نیستند، گفت: موضع شهرداری همان موضع قانون است و اگر باید تخلیه شود، طبق بندهای قانونی و نه به زور بایستی تخلیه شوند و املاک شهرداری به شهرداری پس داده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که سرانجامِ درخواست‌های شهرداری و شورای شهر از رئیس جمهور در زمان افتتاح خط شش مترو به کجا رسید، گفت: این درخواست‌ها به صورت لفظی در حال پیگیری است اما به صورت عملی هیچ‌گونه کاری صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار