سردار یزدی:

مناطق سیل‌زده به محل نمایش ایثار جوانان و نوجوانان تبدیل شده است

فرمانده سپاه تهران بزرگ حضور جوانان بسیجی و جهادی در مناطق سیل‌زده را یادآور روز‌های دوران دفاع مقدس دانست و گفت: مناطق سیل‌زده به محل نمایش ایثار جوانان و نوجوانان تبدیل شده است.
کد خبر: ۳۴۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ - 16April 2019

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه تهران بزرگ در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص حضور پاسداران و بسیجیان جوان در قالب گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده کشور اظهار داشت: امروز صحنه جدیدی برای ایثار و ازخودگذشتگی به وجود آمده است که جوانان با حضور در مناطق سیل‌زده و انجام اقدامات جهادی و امدادی ایثار خود را نشان می‌دهند و الحمدلله حضور جوانان بسیجی و پاسدار در این مناطق بسیار زیاد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه برخی نسبت به جوانان، بسیجیان و پاسداران بی‌مهری می‌کنند، اما جوانان در صحنه‌های سخت و دشوار حضور دارند و از خودگذشتگی می‌کنند، در مناطق سیل‌زده بنده صحنه‌هایی را دیدم که تنها در دوران دفاع مقدس و در جریان دفاع از حرم از رزمنده‌های بسیجی و مدافع حرم دیده بودم.

سردار یزدی بیان داشت: حضور جوانان در مناطق سیل‌زده یادآور روز‌های دوران دفاع مقدس است. این جوانان فرزندان و برادران همان نسلی هستند که در روز‌های جنگ تحمیلی، سینه خود را در جبهه‌ها در برابر گلوله‌های دشمن سپر کردند و امروز اینان خود را به زحمت می‌اندازند و در مناطق خطرناک که گاهی عمق آب به چهار متر می‌رسد و امکان غرق شدن و ناپدیدشدن‌شان وجود دارد، حضور پیدا می‌کنند و بی‌وقفه به خدمت و تلاش می‌پردازند، هدف هر 2 نسل دفاع از مردم ایران اسلامی و دین اسلام بوده است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: گرچه حادثه سیل، حادثه‌ای دردناک و سخت برای مردم بود، اما خدا را شاکریم جوانانی را داریم که به تاسی از شهدای دوران دفاع مقدس و پدران و برادران خود در روز‌های جنگ تحمیلی، صحنه دیگری از ایثار و جانفشانی را به نمایش می‌گذارند و آن حماسه‌ها را تکرار می‌کنند.

وی با اشاره به بیانات امام خامنه‌ای تصریح کرد: بنده به عنوان کسی که هم جوانان دوران دفاع مقدس را دیده‌ام و در کنار آن‌ها در برابر دشمن بعثی جنگیده‌ام و هم اینکه اکنون با جوانان در سپاه کار می‌کنم، جوانان کنونی هیچ چیز از جوانان دهه 60 کم ندارند. بنده دیروز در آق‌قلا نوجوان 14 ساله‌ای را دیدم که با شوق و ذوق از خدمت به مردم و کمک‌رسانی سخن می‌گفت و از ما می‌خواست که به آن‌ها امکانات بیشتری بدهیم. این نوجوان من را یاد نوجوان‌ها و فهمیده‌های دفاع مقدس انداخت.

سردار یزدی در پایان بیان داشت: سپاه تهران بزرگ در آق‌قلا، مسئولیت شش منطقه را برعهده دارد و به خدمت‌رسانی می‌پردازد، بنده نیز در منطقه حضور دارم. در استان خوزستان نیز، نیرو‌های سپاه تهران بزرگ در بستان، دهلاویه، سوسنگرد و دشت آزادگان مستقر و در حال خدمت‌رسانی هستند. بخشی دیگر از گروه‌های جهادی سپاه تهران بزرگ نیز در پلدختر، ایلام و لرستان.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها