نظری در جمع خبرنگاران:

قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان ضمانت اجرایی ندارد

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان ضمانت اجرا را نداشته است و کسانی که بر اساس این قانون، کنار گذاشته شده بودند، اکنون پست معادل و یا بالاتر می‌گیرند.
کد خبر: ۳۴۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ - 16April 2019

قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان ضمانت اجرایی نداردبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «حجت نظری» عضو شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه صد و سی و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن روز جوان اظهار داشت: با توجه به سالروز ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان قرار بر این بود که نطقی در شورا داشته باشم، اما بنا به دلایلی غیر مهم، نطق من لغو شد.

وی با بیان اینکه اخیراً در کشور موضوع جوان‌گرایی عنوان می‌شود، اما متأسفانه در عمل چندان به جوان‌گرایی پرداخته نمی‌شود، گفت: مجلس شورای اسلامی در چند ماه گذشته قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را تصویب کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: هرچه از زمان اصلاح و تصویب این قانون می‌گذرد به نظر می‌رسد که این قانون هدفی جز مدیریت شهری به‌خصوص مدیریت شهری تهران نداشته است.

نظری خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد این هستیم که این قانون ضمانت اجرا را نداشته است و کسانی که بر اساس این قانون، کنار گذاشته شده بودند، اکنون پست معادل و یا بالاتر می‌گیرند.

وی ادامه داد: من تعجب می‌کنم کسانی که زمانی فریاد می‌زدند «قانون در حال سوراخ شدن است»، امروز این قانون سوراخ سوراخ شده است، اما متاسفانه همان افراد کاری نمی‌کنند.

نظری با بیان اینکه این قانون آن‌گونه که باید اجرا نمی‌شود و ظرف مدت کوتاهی اصلاحیه این قانون در مجلس اعلام وصول شد که پیام مناسبی ندارد، گفت: در سال گذشته و همزمان با روز جوان، طرح کاهش سن مدیریت در شهرداری تهران ارائه شد که سه ماه پیش مصوب شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: پس از تصویب این طرح قرار بر این شد که ظرف یک ماه معاونت منابع شهرداری لایحه آن را به شورا ارائه دهد که پس از سه ماه هیچ لایحه‌ای وصول نشده است.

وی گفت: شعار‌های جوان‌گرایی با این رویکرد و عملکرد بیشتر به جوان‌فریبی شبیه است و امیدوارم رفتار مسئولان ذی‌ربط متفاوت شود.

نظری افزود: من به عنوان نماینده جوانان این نقد را به مدیریت شهری و مجلس شورای اسلامی دارم؛ زیرا کشور نیازمند دمیده شدن روح جدیدی در سیستم مدیریتی است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار