دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

چرایی حضور مقاومت اسلامی در مناطق سیل زده ایران

چندی پیش «داعش» بخشی از خاک عراق را به تصرف خود درآورد، بلافاصله ایرانی‌ها با درخواست رسمی دولتمردان این کشور به کمک آن‌ها شتافتند تا عراق را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند؛ اما حالا که برخی از شهرهای ایران درگیر سیل شده، برادران عراقی رسم برادری را به جا آورده‌ و به کمک ایرانی‌ها شتافته‌اند.
کد خبر: ۳۴۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۳:۵۱ - 17April 2019

به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، با ورود گروهک تروریستی داعش به عراق بحران در این کشور جدی شد؛ لذا نیاز به کمک نیروی خارجی بود که مستشاران نظامی ایران به دعوت رسمی عراق به کمک این کشور‌ شتافتند تا بتوانند با مشاوره‌هایی که می‌دهند، تروریست‌ها را در نطفه خفه کنند که موفق هم شدند.

به نظر می‌رسد، زمان ثابت کردن برادری فرارسیده است، برخی از شهرهای کشورمان دچار بحران طبیعی شده است، سیل خانه و کاشانه آن‌ها را با خود برده است؛ بر همین اساس نیاز به بسیج عمومی داریم تا همه کمک کنند تا از این بحران عبور کنیم. از سراسر کشور برای کمک آمده‌اند؛ اما کمک‌های خارجی هم رسیده‌اند، رزمندگان حشد شعبی یکی از گروه‌های خارجی است پس از نابودی گروهک تروریستی داعش در کشورشان به یاری همرزمان خود در مناطق سیل زده کشورمان شتافته‌اند تا پیام دوستی ایران و عراق را به جهانیان مخابره کنند بگویند روزی که ما گرفتار غده سرطانی داعش بودیم، شما به یاری ما آمدید، امروز هم ما به یاری شما آمده‌ایم که تا شاید بخشی از مشکلات مردم در مناطق سیل زده را مرتفع کنیم.

دیروز نابودی داعش؛ امروز مقابله با سیل

این درحالی است که قبل از وقوع سیل در کشورمان، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در مصاحبه‌ای خطاب به طرف‌های ایرانی اعلام کرده بود که ما شریک شما در غم و شادی هستیم و خواهیم ماند.

دیروز نابودی داعش؛ امروز مقابله با سیل

این کمک‌ها در حالی صورت می‌گیرد که «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه در صحبت‌هایی از تحریم هلال احمر توسط آمریکا خبر داد و گفت: آمریکا حساب‌های هلال احمر را مسدود کرده و با این اقدام عملا کمک رسانی از کشور‌های دیگر به مردم سیل زده را مختل کرده است. با توجه به بلوکه بودن حساب‌های هلال احمر، هیچ شهروند خارجی یا ایرانی مقیم خارج نمی‌تواند کمکی به مردم سیل زده ارسال کند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام آمریکا در آستانه سالگرد خروج آمریکا از برجام نشان دهنده رویکرد ضد مردمی دولتمردان این کشور علیرغم شعار‌های و ادعا‌های مسخره آن‌ها است که می‌گویند تحریم‌ها بر ضد مردم ایران نیست و به نفع مردم ایران است.

به گزارش دفاع‌پرس، عراق به عنوان کشور همسایه ثابت کرد که نه‌تنها با ارسال کمک‌های مادی خود به مناطق سیل‌زده، بسیج مردمی کشورش را هم به این مناطق اعزام کرده تا برادری خود با ایرانی‌ها را به گوش جهانیان برساند و به آنهایی که مدام در پی ایجاد شکاف بین ایرانی‌ها و عراقی‌ها هستند، بگویند که پیوندی ناگسستنی بین این دو کشور وجود دارد که به هیچ وجه از هم پاشیده نمی‌شود.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها