فرمانده گروه ۵۵ توپخانه ارتش در اصفهان:

ارتش اصفهان اولین یگان اعزامی به لرستان برای کمک به مردم سیل‌زده بود

پس از وقوع سیل در استان لرستان یگان‌های ارتش جمهوری اسلامی استان اصفهان به سرعت با تمام قوا و تجهیزات به این استان عازم شده و فعالیت‌های جهادی و سازندگی را برای کمک به مردم سیل‌زده آغاز کردند.
کد خبر: ۳۴۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۸ - 16April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از اصفهان، در پی تدابیر فرمانده محترم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر حیدری و امیر نعمتی به ارشد نظامی منطقه‌ی اصفهان دستور دادند تا گروه‌های ۲۵، ۴۴، ۵۵ بیمارستان ٥٧٧ منطقه‌ای خودشان را با تجهیزات بیل مکانیکی، لودر، مایلر و تجهیزات بیل مهندسی و نیروی انسانی جهت امدادرسانی به مردم سیل زده‌ی استان لرستان اعزام کنند؛ از آغازین لحظاتی که این دستور ابلاغ شد، یگان‌های اصفهان در این منطقه حضور پیدا کردند و با همت با غیرت خودشان به امداد رسانی مردم پرداختند و تا جایی که بتوانند از غم و اندوه مردم سیل زده کم می‌کنند.

سرهنگ حبیب الله کریم‌زاده فرمانده گروه ۵۵ توپخانه ارتش در اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس با بیان اینکه ما پس از وقوع سیل و اندکی بعد از ورود یگان‌های لرستان به عرصه امدادرسانی به مردم سیل زده وارد عمل شدیم، اظهار داشت: به دلیلی اینکه یگان‌های اصفهان نزدیکترین یگان‌ها به استان لرستان بودند خیلی سریع به کمک مردم این استان شتافتیم و همه‌ی مردم خوب اصفهان که در جریان خسارت‌های سیل لرستان بودند با بچه‌های نظامی راهی لرستان شده و به مناطق آن استان اعزام شدند.

یگان های ارتش اصفهان اولین یگان اعزامی به لرستان برای کمک به مردم سیل زده بود

وی با بیان اینکه پس از یگان‌های استان لرستان یگان‌های اصفهان به سرپرستی فرمانده گروه ٥٥، با گروه‌های ۲۵، ۴۴، ۵۵ بیمارستان و خود آموزش توپخانه در این منطقه حضور پیدا کردند، اظهار کرد: پس از اصفهان یگان‌های تهران و شیراز هم به ما ملحق شدند و مسئولان نیروی زمینی از جمله فرمانده‌ی محترم نیروی زمینی، جانشین محترم نیروی زمینی دلسوزانه کنار ما بودند و کار را مدیریت و هدایت می‌کردند.

فرمانده گروه ۵۵ توپخانه ارتش در رابطه با امکانات و تجهیزات ارائه شده توسط ارتش عنوان کرد: امکاناتی از قبیل: تانکر آب برای آبرسانی به قسمت‌هایی که آب شرب نداشتند، بیل مهندسی جهت کندن معابر، لودر برای باز کردن معابر، مایلر برای بارگیری نیرو‌های پیاده و بیل برای تخلیه‌ی گل و لای از منازل به مناطق سیل زده آوردیم.

یگان های ارتش اصفهان اولین یگان اعزامی به لرستان برای کمک به مردم سیل زده بود

وی افزود: بالگرد‌های هوانیروز برای مناطق صعب العبور و یا مناطقی که ارتباط با آن‌ها قطع شده بود نقش اساسی داشت و عزیزان هوانیروز با وجود سرایط جوی نامساعد همه جوره در این عرصه به مردم خدمت کردند.

کریم‌زاده با اشاره به اینکه سختی برای نیروی نظامی مفهومی ندارد تصریح کرد: ما هر سختی را با عشق به مردم مبدل به راحتی کرده و این عشق باعث می‌شود که در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

یگان های ارتش اصفهان اولین یگان اعزامی به لرستان برای کمک به مردم سیل زده بود

فرمانده گروه ۵۵ توپخانه ارتش درخصوص خدمات ارائه شده نیرو‌های ارتش خاطرنشان کرد: لای روبی خیابان ها، منازل و مغازه‌ها و تخلیه لوازم منزل و پاکسازی مناطل از گل و لای و همچنین ایجاد معابر و انتقال امکانات به وسیله بالگرد‌های ارتش، آبرسانی و امدادرسانی، شناسایی منازل و خانواده‌ها و تقسیم مواد عذایی، خوراکی و اقلام مورد نیازی که در یک جا دپو شده بود از جمله اقدمات نیرو‌های ما بوده است.

وی پیرامون نحوه همکاری نیرو‌های ارتش با سپاه و بسیج اظهار کرد: سپاه پاسداران، بسیج مردمی، نیرو‌های هلال احمر و ارتش همه در کنار هم بودند و با همدلی خدمت می‌کردند براین اساس جایی که همدلی هست کار پیشرفت دارد و حرکت‌ها سرعت می‌یابد.

یگان های ارتش اصفهان اولین یگان اعزامی به لرستان برای کمک به مردم سیل زده بود

کریم‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا تردد خودرو‌های نظامی ترافیک برای شهر ایجاد نکرده و حرکت خودرو‌های معمولی را با اختلال مواجه نمی‌کند، اشاره کرد: خودرو‌های نظامی در کنار کلیه خودرو‌ها حرکت بسیار روان داشته و تاکنون شاهد هیچ ترافیکی نبودیم کما اینکه هرکجا مسیری مسدود شده به کمک ادوات ارتش بازگشایی شده است.

یگان های ارتش اصفهان اولین یگان اعزامی به لرستان برای کمک به مردم سیل زده بود

تاکنون نیرو‌های نظامی اعم از بسیج، سپاه و ارتش و همچنین نیرو‌های مردمی و جهادی و طلاب از استان اصفهان به مناطق مختلف و استان‌های مختلف از جمله لرستان و خوزستان اعزام شدند و با همدلی و همیاری در حال خدمترسانی به مردم عزیز هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار