موگرینی: درگیری‌ها در لیبی راه‌حل نظامی ندارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی تاکید کرد که بحران لیبی راه‌حل نظامی ندارد.
کد خبر: ۳۴۲۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸ - 16April 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنرانی در پارلمان اروپا درباره اوضاع لیبی اظهار داشت که درگیری‌ها در لیبی هیچگونه راه‌حل نظامی ندارد و در صورتی که جنگ ادامه یابد تنها منجر به درد و رنج بیشتر خواهد شد.

وی در ادامه گفت: من از تمامی بازیگران منطقه‌ای و بین‌المللی می‌خواهم که در حمایت از اقدامات سازمان ملل برای چشم انداز سیاسی و گفت‌گو‌ها در لیبی پشتیبانی کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اقدام اخیر آمریکا در به‌رسمیت شناختن اشغالگری اسرائیل بر جولان اشغالی اشاره کرد و گفت: اتحادیه اروپا حاکمیت اسرائیل بر هیچ یک از مناطقی که از ژوئن ۱۹۶۷ اشغال کرده بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های ۲۴۲ و ۴۹۷ شورای امنیت سازمان ملل، به‌رسمیت نخواهد شناخت که این موضوع درباره بلندی‌های جولان نیز تطبیق می‌یابد.

ترامپ پنجم فرودین ۱۳۹۸ در اقدامی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل با امضای اعلانیه‌ای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت.

جولان اشغالی، بخشی از استان قنیطره است که رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ اشغال کرد و در سال ۱۹۸۲ آن را به عنوان بخشی از خاک خود اعلام کرد، اما از آن زمان تاکنون قطعنامه‌های سازمان ملل و همچنین شورای امنیت سازمان ملل جولان را بخشی از خاک سوریه و منطقه اشغال شده خوانده‌اند.

موگرینی در ادامه سخنانش گفت: مهمترین وظیفه ما این است که چشم انداز دو دولت را زنده نگه داشته و امکان انجام مذاکرات جدید در راستای صلح (میان اسرائیل و فلسطینیان) را حفظ کنیم.

قرار است که کاخ سفید بسته صلح پیشنهادی خود موسوم به معامله قرن را اواخر بهار یا اوایل تابستان ارائه دهد.

طرح ضد فلسطینی معامله قرن شامل انضمام کامل قدس به رژیم صهیونیستی، انضمام شهرک‌های موجود در کرانه باختری به این رژیم، نابودی کامل حق بازگشت آوارگان فلسطینی و تعیین منطقه ابودیس به عنوان پایتخت کشور فلسطین است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها