آیت الله نوری همدانی:

زنده نگه داشتن یاد شهدا موجب احیای روحیه ایثار می‌شود

یکی از مراجع تقلید با بیان این که زنده نگه داشتن یاد شهدا به احیای روحیه ایثار و شهادت منجر می‌شود، گفت: همه عزت و اقتدار ایران مرهون ایثار جانبازان و شهدای بزرگوار است.
کد خبر: ۳۴۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۳ - 17April 2019

زنده نگه داشتن یاد شهدا موجب احیای روحیه ایثار می‌شودبه گزارش دفاع‌پرس از قم، آیت الله «حسین نوری همدانی» در دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم با بیان اینکه بر اساس روایات «جهاد» بابی از ابواب بهشت بوده و خداوند آن را تنها برای اولیای مخصوص خود می‌گشاید، اظهار داشت: امروز باید دانست که زنده نگه داشتن یاد شهدا از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: هر کسی توفیق ورود به وادی «جهاد» را پیدا نمی‌کند؛ بر اساس روایات کسی که جهاد در راه خداوند را ترک کند، پروردگار عالم لباس خواری و ذلت را بر وی خواهد پوشاند.

آیت الله نوری همدانی افزود: بر اساس روایات «جهاد» همواره مورد تاکید پیامبر اکرم (ص) و معصومان (ع) قرار داشته است، خداوند عزت امت را در نتیجه جهاد قرار داده است؛ هر کار خوبی از درجات و مراتبی برخوردار است، اما باید دانست که فوق همه خوبی‌ها کشته شدن در راه خداوند است.

وی با اشاره به روحیه ایثار و جهادگری ملت شریف ایران ابراز داشت: در هر کجای عالم که جنگی صورت بگیرد، افراد با انگیزه مادی به جبهه می‌روند، اما مردم شهیدپرور ایران اسلامی با عشق و علاقه و ارادت به ولایت فقیه به جهاد می‌پردازند.

این مرجع تقلید بر لزوم تبیین وصیت نامه‌های شهدا برای مردم تاکید کرد و گفت: امروز دشمن برای ایجاد اختلال در مملکت سعی می‌کند مردم را نسبت به آرمان‌های شهدا پشیمان و ناامید جلوه دهد، بنابراین ما باید سعی کنیم با کار‌های فرهنگی در برابر دشمن ایستادگی کرده و عزت اسلام را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه جهاد معیار و ملاک تشخیص مومن حقیقی از غیر حقیقی است، یادآور شد: امروز برغم اینکه جبهه جنگ سخت دیگر وجود ندارد، اما کسانی که شوق حضور در جبهه‌ها را در سر می‌پرورانند، مسلمان حقیقی بوده و کسانی که شوق و آرزوی حضور در جبهه را در دل ندارند، منافق هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها