امیر نعمتی:

ارتش همیشه در خدمت آرمان‌های ملی و مکتبی بوده است

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: ارتش پس از حمله صدام در کنار سایر نیروهای مسلح در برابر ارتش بعثی که از پشتیبانی استکبار جهانی و بلوک شرق و غرب برخوردار بود، ایستاد و از کشور و آرمان‌های انقلاب دفاع کرد.
کد خبر: ۳۴۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ - 17April 2019

ارتش از دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب، در خدمت آرمان‌های ملی و مکتبی بوده استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در مراسم تجدید میثاق کارکنان ارتش جمهوری اسلامی با معمار کبیر انقلاب اسلامی که صبح امروز در حرم مطهر امام (ره) برگزار شد، با اشاره به پیشینه ارتش در خدمت‌رسانی به نظام اسلامی، اظهار داشت: ارتش بعد از پیروزی انقلاب با بصیرت و ولایت‌مداری همواره جانانه وارد میدان شده و از کیان اسلامی دفاع کرده و در این را شهیدان بسیاری داده است و غائله‌های بزرگی را پیش از دفاع مقدس در مناطق غربی و شرقی کشور خاتمه داده است.

وی افزود: ارتش پس از حمله صدام نیز، در کنار سایر نیروهای مسلح در برابر ارتش بعثی که از پشتیبانی اسکتبار جهانی و بلوک شرق و غرب برخوردار بود، ایستاد و از کشور و آرمان‌ها انقلاب دفاع کرد.

امیر نعمتی خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش فقط یک روز پس از تجاوز رژیم بعثی به ایران اسلامی با بیش از ۱۴۰ فروند از انواع جنگنده‌های خود، وارد خاک دشمن شده و مراکز حیاتی و تاسیساتی آنان را با خاک یکسان کرد؛ با وجود این، آیا می‌توان گفت ارتش در جنگ غافلگیر شده است؟!

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنانش گفت: نیروی زمینی ارتش نیز در بیش از هزار کیلومتر از مرزهای غربی و جنوبی، راه دشمن را مسدود کرد و اجازه پیشروی دشمن را در کشور نداد و استراتژی صدام را که به دنبال سقوط و جداسازی خوزستان بود، با شکست مواجه کرد. قطعا این افتخارات بزرگ با توکل الهی و پشتوانه دینی و الهام گیری از رهبر دینی در دفاع مقدس برای ارتش ایران اسلامی محقق شده است.

وی افزود: نیروی دریایی راهبردی نیز در کمتر از دو ماه از آغاز جنگ توانست در عملیات «مروارید» نیروی دریایی عراق را به طور کامل منهدم کند.

امیر نعمتی خاطرنشان کرد: ارتش بعد از دوران دفاع مقدس برای اینکه در صحنه رزم و دفاع از کشور وابسته نباشد با بهره‌گیری از متخصصان داخلی در دانشگاه‌های کشور و جهاد خودکفایی نیروهای چهارگانه ارتش و صنایع دفاع توانست کاری کند تا در حوزه تجهیزات اصلی صحنه دفاع به هیچ کشوری وابسته نباشیم.

وی گفت: همچنین ارتش مکتبی بعد از دوران دفاع مقدس نیز در عرصه‌های تهدیدآمیز همواره با بصیرت وارد شد. ارتش از ۲۷ اسفند سال پیش همچون گذشته به صورت منسجم و هماهنگ با سایر نیروها در صحنه امدادرسانی به مردم سیل زده حضوری موثر و تاثیرگذار داشته است. ارتش در زلزله کرمانشاه نیز در اجرای فرمان مقام معظم رهبری به خوبی انجام وظیفه کرد و در بحث سیل در اولین ساعات وارد مناطق سیل زده شد و امدادرسانی را در سطح وسیعی انجام داد.

جانشین فرمانده نزاجا عنوان کرد: ما نفرات بسیار زیادی را در امدادرسانی‌ها دیدیم که در شرایطی که بازنشسته شده بودند در زمان بحران و نیاز دوباره به میدان آمدند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار