برگزاری چهلمین روز خاکسپاری سردار شهید محمدرضایی در قزوین

چهلمین روز خاکسپاری اولین شهید مدافع حرم استان قزوین، سردار «حمید محمدرضایی» رو پنجشنبه 29 فروردی ماه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۴۲۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ - 17April 2019

برگزاری چهلمین روز خاکسپاری سردار شهید محمدرضایی در قزوینبه گزارش دفاع‌پرس از قزوین، چهلمین روز خاکسپاری اولین شهید مدافع حرم استان قزوین، سردار جانباز «حمید محمدرضایی» و یادبود برادر شهیدش سردار علی محمدرضایی برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران روز پنجشنبه 29 فروردین ماه ساعت 15 تا 17 در مسجد جامع شهر شال برپا خواهد شد. در این مراسم سردار «علی فدوی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سخنرانی خواهد پرداخت.

حمید محمدرضایی یکم مهر ماه سال 1350 در شهر شال از توابع استان قزوین به دنیا آمد، سال 68 ازدواج کرد و دارای دو پسر و یک دختر بود.

این شهید گرانقدر عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود و با آغاز بحران سوریه در سال 91 به عنوان مستشار نظامی و مدافع حرم عازم سوریه شد، سال 93 با سمت مسئول عملیات تیپ 82 صاحب الامر(عج) استان قزوین و با درجه سرهنگ تمامی بازنشسته شد، اما مجدد سال 94 و داوطلبانه عازم سوریه شده و سرانجام 24 اردیبهشت سال 94 در درگیری با تکفیری‌های داعش مفقودالاثر شد.

پس از گذشت 4 سال سرانجام پیکر مطهرش در اسفند سال 97 شناسایی و صبح امروز بر روی دستان مردم شهیدپرور قزوین تشییع شد.

همچنین برادر این شهید بزرگوار، «علی محمدرضایی» یکم شهریور 1345 در روستای شال از توابع شهر بویین‌زهرا به دنیا آمد.

وی به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت، چهارم دی 1365، در ام‌الرصاص عراق بر اثر اصابت گلوله، شهید شد و اثری از پیکرش به دست نیامده بود که سال 96 پیکر مطهرش تفحص و شناسایی و در گلزار شهدای شال تشییع و به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار