یادداشت/ مونا معصومی

ارتش سنگر مردم است

امام خمینی (ره) ضمن طرد فرماندهان خائن ارتش شاهنشاهی، توانست خیل عظیمی از رده‌های پایین ارتش را که در واقع از خود ملت محسوب می‌شدند با انقلاب همراه کند. سرانجام ارتش با یک تحول اساسی از درون، از چنگ آمریکا خارج شد و به دریای ملت پیوست.
کد خبر: ۳۴۲۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ - 17April 2019

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس – مونا معصومی؛ روز ارتش یادآور یکی از بزرگترین پیروزی‌های انقلاب اسلامی بر غرب است. آمریکا از طریق رژیم پهلوی در صدد بود که از ارتش ایران نه فقط برای سرکوبی نهضت اسلامی مردم ایران، بلکه برای به نابودی کشاندن تمامی حرکت‌های استقلال‌طلبانه در سرتاسر منطقه خاورمیانه بهره بگیرد.

ارتش شاهنشاهی در جهت حفظ منافع آمریکا با احاطه بر منطقه فعال بود. از این رو قطع دست آمریکا از حمایت ارتش و به دنبال آن پیوستن نیروهای ارتشی به انقلاب اسلامی شکست عظیمی را بر شیطان بزرگ و صهیونیسم جهانی وارد ساخت.

آمریکا در طول سال‌های متمادی با به کارگیری فرماندهان و ژنرال‌های مطیع و همچنین اعزام مستشاران فراوان نظامی، بر ارتش شاهنشاهی تسلط کامل یافته بود. در چنین شرایطی، امام خمینی (ره) ضمن طرد فرماندهان خائن ارتش شاهنشاهی، توانست خیل عظیمی از نیروهای ارتش را که در واقع از خود ملت محسوب می‌شدند با انقلاب اسلامی همراه کند. سرانجام ارتش با یک تحول اساسی از درون، از چنگ آمریکا خارج شد و به ملت پیوست.

ارتش سنگر مردم است

گروهک‌ها و منافقین کوردل شعار «انحلال ارتش» را سر دادند تا از شدت شکست آمریکا که مزدور این کشور بودند، کاسته شود. امام خمینی(ره) به خوبی می‌دانستند که اگر ارتش از سلطه آمریکا خارج شود و مردمی و ملی باشد، به بازویی نیرومند برای دفاع از کشور و انقلاب تبدیل می‌شود. از این رو امام (ره) در ۲۶ فروردین ۵۸ طی پیام تاریخی ۲۹ فروردین را روز ارتش نامیدند و بیان داشتند: «ملت ایران موظفند از ارتش اسلامى استقبال کنند و احترام برادرانه از آنان نمایند. اکنون ارتش در خدمت ملت و اسلام است و ارتش اسلامى است، و ملت شریف لازم است آن را به این سمت رسماً بشناسند و پشتیبانى خود را از آن اعلام نمایند. اکنون مخالفت با ارتش اسلامى که حافظ استقلال و نگهبان مرزهاى آن است جایز نیست. ما و شما و ارتش، برادرانه باید براى حفظ و امنیت کشورمان کوشش کنیم و به شرارت اشرار و اختلال مفسدین خاتمه دهیم.»

زمانی‌که دست آمریکا از دخالت بر امور ایران کوتاه شد، دست به توطئه‌هایی زد که تا امروز نیز ادامه دارد. به گفته امام خمینی (ره)، «ما تا زنده‌ایم با آمریکا مبارزه می‌کنیم، آمریکا نیز تا منحل نشده است دست از سر ما بر نخواهد داشت و بنابراین باید خود را به یک مبارزه حاد و دراز مدت با آمریکا آماده سازیم.» فلسفه توطئه منافقین و گروهک‌ها سال‌ها بعد مشخص شد؛ چون بعد از خنثی شدن توطئه و عدم انحلال ارتش منافقین به آمریکا رفتند و ارادت خود را به این شیطان بزرگ اعلام کردند.

با آغاز جنگ تحمیلی، ارتش بسیار نقش اساسی و پررنگی داشت. آمریکا نیز بر این موضوع واقف بود، به همین جهت قصد انحلال ارتش را داشت.

نباید فراموش کرد که ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سرکوب کردن غائله‌های مختلف در کردستان، اهواز، ترکمن صحرا و ... نقش چمشگیری داشت و همیشه به دنبال حفظ نظام بوده و هست. همچنین در زمینه صنایع دفاعی و الکترونیکی پیشرفت‌های حیرت آور و غیرقابل مقایسه‌ای با قبل از انقلاب اسلامی و حتی سال‌های اول انقلاب دارد.

همه واقف هستیم که ارتش سنگر مردم است؛ چون زمانی‌که مردم مورد تهاجم قرار می‌گیرند و مال و جان‌شان در معرض قتل، غارت و چپاول قرار می‌گیرد، ارتش با تمام قوا در کنار سایر نیروهای مسلح همچون دژی محکم، به پناهگاه امن ملت تبدیل می‌شود و فرصت هیچ‌گونه تعدی و تجاوز به حق و حقوق آن‌ها را نمی‌دهد.

حضور فعال ارتش در تمام بزنگاه‌ها به خوبی دیده می‌شود؛ همچنان‌که در سیل اخیر مشاهده کردیم که این نیروی انقلابی و سرافراز در کنار سایر نهاد‌ها کمک‌رسانی به سیل‌زدگان را اولویت اصلی خود قرار داد که این اهمیت قائل شدن برای ملت، غرورآفرین، ارزشمند و قابل تمجید است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار