معرفی کتاب؛

«فراخوانده» سیری در علل تحول درونی فرمانده خراسانی گردان «رعد»

کتاب «فراخوانده» دربرگیرنده خاطرات شفاهی خانواده و دوستان و نیز یادداشت‌­های روزانه سردار شهید «حسین قاینی» فرمانده گردان «رعد» تیپ ۲۱ امام رضا (ع) است که به سیر تحولات و انقلاب درونی این شهید والامقام اشاره دارد.
کد خبر: ۳۴۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ - 22April 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، کتاب «فراخوانده» روایتی مستند از زندگی و زمانه سردار شهید «حسین قاینی» فرمانده گردان «رعد» تیپ 21 امام رضا (ع) است که «سیدعلیرضا مهرداد» پژوهش و نگارش آن را عهده­‌دار بوده و توسط نشر «ستاره­‌ها» و با حمایت معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه امام رضا (ع) و به سفارش حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی در شمارگان یک هزار و صد جلد در سال 1397 چاپ و منتشر شده است.

این کتاب دارای پنج فصل سلام بر حسین، درخشش دُرخش، عروج کن حسین، تو هم شهید شدی بابا؟ و به نام آنکه از حسین، حسین‌­ها آفرید، است.

فلسفه نامگذاری کتاب «فراخوانده» را می‌­توان از این بخش مقدمه کتاب که توسط نویسنده نگارش شده دریافت: «اولین چیزی که از زندگی سردار شهید حسین قاینی توجه من و قبل از من توجه خیلی­‌ها را جلب کرده بود فراخواندگی و برگزیدگی حسین برای سعادتی غیر قابل توصیف بود. همین سبب اصلی و انگیزه اولیه تألیف این اوراق و صفحات شد. اما بعدها در مسیر تحقیقات و مصاحبه­‌ها و دستیابی به اسناد و مدارک غیر قابل انکاری مانند یادداشت‌­های روزانه، سیر تحولات و انقلاب درونی او دلایل این گزینش و فراخواندن را روشن‌تر کرد.»

این کتاب که تلفیقی از خاطرات شفاهی خانواده و دوستان شهید و نیز یادداشت­‌های روزانه شهید است به شیوه متفاوتی تنظیم و گردآوری شده است.

از آنجایی که کتاب بازه زمانی 1335 تا 1363 را در بر می­‌گیرد و بخش زیادی از یادداشت­‌های شهید «حسین قاینی» مربوط به مسائل مبارزه با طاغوت و پیروزی انقلاب است می­‌توان کتاب فوق را گزارشی مستند و مکتوب از تحولات و زمینه­‌سازی­‌های پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان بیرجند و حومه به حساب آورد.

بخشی از کتاب

حسین آقا معمولاً لباس سپاه نمی­‌پوشید. تعبیرش این بود که من لیاقت این لباس سبز را ندارم. این لباس بر اندام شهیدان زیادی پوشیده و به خون آنها آغشته شده است. این لباس مقدس است.

یک روز وقتی که از روابط عمومی با لباس فرم به سپاه می‌­رفتند، یک دختر منافق آمده بود جلو و یک سیلی به او زده بود. پاسدارها دستگیرش کرده بودند. حسین آقا ممانعت کرده بود. گفته بود رهایش کنید بگذارید برود. در شأن ما نیست با یک دختر درگیر شویم.

کتاب «فراخوانده» در 288 صفحه با قطع رقعی و به بهای 14 هزار تومان چاپ شده است. علاقه‌مندان می­‌توانند این کتاب را از کتابفروشی­‌های معتبر در سطح کشور و یا دفتر مرکزی نشر ستاره‌­ها در مشهد واقع در بلوار شهید فرامرز عباسی- خیابان بهاران- کوچه بنفشه 6- پلاک 39 تهیه کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار