معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی:

فرهنگ دفاع مقدس مهمترین عامل ماندگاری انقلاب اسلامی است

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: اولین و مهمترین عاملی که باعث ماندگاری انقلاب اسلامی شد، روحیه و فرهنگ دفاع مقدس است.
کد خبر: ۳۴۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۷ - 17April 2019

روحیه و فرهنگ دفاع مقدسی مهمترین عامل ماندگاری انقلاب اسلامی بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان شمالی، «ولی الله حیاتی» معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی امروز در جمع پیشکسوتان و رزمندگان خراسان شمالی در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: چهار دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی ما می گذرد و از لحظه شکل گیری انقلاب تا به امروز در معرض توطئه های ریز و درشت دشمن بودیم.

وی بیان کرد: شما پیشکسوتان دوران دفاع مقدس کسانی بودید که در برابر بزرگترین و پیچیده ترین توطئه دشمن یعنی جنگ تحمیلی هشت ساله مردانه ایستادید، جانفشانی کردید و همرزمانتان به شهادت رسیدند تا انقلاب اسلامی سرافراز از این آزمون بزرگ بیرون بیاید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: اولین و مهمترین عاملی که باعث ماندگاری انقلاب اسلامی در طول این مدت شد، روحیه و فرهنگ دفاع مقدس بود.

حیاتی با بیان اینکه امروز نیز برای برون رفت از مسائل و مشکلات کشور باید از فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنیم، گفت: در دوران دفاع مقدس علی رغم اینکه از امکانات نظامی ضعیفی برخوردار بودیم و توانایی داشتن و خریدن حتی سیم خاردار را نداشتیم اما با کنار هم بودن و با وحدت و همدلی همه مردم ایران و تحت فرمان امام خمینی (ره) نگذاشتیم حتی یک سانتیمتر از گستره جغرافیایی خاک این مملکت کاسته شود.

وی فرهنگ دفاع مقدس را فرهنگ با هم بودن، اختلاف ها را کنار گذاشتن، رجوع به اشتراک ها، ولایت پذیری، بصیرت داشتن و با بصیرت راه را انتخاب کردن عنوان کرد.

حیاتی با اشاره به حادثه سیل اخیر در کشور گفت: همه ملت ایران از زن، مرد، کودک، پیر و جوان با همان روحیه و فرهنگ دفاع مقدس به مناطق سیل زده رفتند و مرحمی بر دردهای مردم سیل زده شدند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی بیان داشت: ما می توانیم بر مشکلات فائق بیاییم و همچون گذشته پشت دشمن را به خاک بزنیم و روی پای خود بایستیم به شرط آنکه گوش به فرمان ولایت باشیم.

وی با خطاب قرار دادن پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: وظیفه خطیری امروز بر دوش شماست، شما باید آن رشادت ها، فداکاری ها و مردانگی ها را به نسل جوانی که شرایط جنگ را درک نکرده اند و در شرایطی بحرانی انقلاب نبودند، انتقال دهید چون ما امروز به شدت نیازمند روحیه و فرهنگ دفاع مقدس هستیم و با استفاده از همین روحیه می توانیم بر مشکلات فائق بیاییم.

حیاتی تصریح کرد: دشمنان از درک واقعیت های درونی کشور ما غافل اند، آن ها نمی دانند در کشور ما علی‌رغم وجود مشکلات و کمبودها، پیوند ناگسستنی و عمیق بین مردم، ولایت، انقلاب و رهبری وجود دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان یکی از نظام های موثر و تاثیرگذار در معادلات بین المللی تبدیل شده است امروز این تحریم های کمرشکنی که برعلیه کشور ما به راه انداختند برعلیه هر کشور دیگری راه می انداختند کمتر از سه ماه زمین‌گیر می‌شد اما ما توانستیم مقاومت کنیم و بایستیم چرا که درس مقاومت را از شهدا آموختیم.

حیاتی با اشاره به اقدام اخیر آمریکا در خصوص تروریست خواندن سپاه گفت: سپاه پاسداران بزرگترین قربانی تروریسم است در حالی که تروریست ها را آمریکا تربیت کرده بود تا منطقه خاورمیانه را ببلعند؛ این سپاه بود که یک تنه در مقابل داعش ایستاد و جان فشانی و مقاومت کرد و داعش را از منطقه خارج و منهدم ساخت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی افزود: جواب آمریکا در مقابل تروریسم خواندن سپاه این بود که تمام ملت ایران یک صدا فریاد بزنند «من یک پاسدارم» و همچنین رئیس جمهور ایران نیز اعلام کرد همه ملت ایران، همه دولت ایران و همه نظام ایران پاسدار هستند و شورای امنیت ملی نیز نیروهای آمریکایی را به عنوان تروریست قلمداد کرد.

وی تصریح کرد: این توطئه آمریکا مانند دیگر توطئه های آن ها نتیجه عکس داشت و موجب همدلی و انسجام ملت ایران با یکدیگر شد، چون مردم با اعماق وجودشان سپاه را دوست دارند و سپاه عضوی جدانشدنی از پیکره نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار