سرلشکر صفوی در جمع خبرنگاران:

سربازان جزء مؤلفه‌های قدرت ملی کشور هستند

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: سربازان جزء مؤلفه‌های قدرت ملی کشور در حوزه‌های علمی، فرهنگی و امنیتی هستند.
کد خبر: ۳۴۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ - 17April 2019

نیرو‌های وظیفه ما جز مولفه‌های قدرت ملی ما در حوزه علمی، فرهنگی، امنیتی استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در حاشیه جشنواره سرباز جوان، در جمع خبرنگاران با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر تجلیل از مقام سربازی در قالب چنین برنامه‌هایی اظهار داشت: جشنواره سرباز جوان به همت ستاد کل نیرو‌های مسلح و فرماندهان نیرو‌های مسلح برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: امسال از نخبگان وظیفه نیرو‌های مسلح در حوزه‌های مختلف قدردانی به عمل آمد.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه ۴۶ میلیون نفر از جمعیت کشور ما کمتر از ۴۰ سال سن دارند، گفت: این ظرفیت جوان یک فرصت برای جمهوری اسلامی ایران است؛ ما باید از این ظرفیت برای سازندگی و پیشرفت در حوزه‌های کشاورزی، خدماتی، هنر، ورزش و سایر عرصه‌ها استفاده کنیم.

سردار صفوی با اشاره به اینکه تا سال گذشته ۱۰ میلیون فارغ التحصیل داشتیم، بیان کرد: ما هم‌اکنون چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو و سالی ۹۰۰ هزار تا یک میلیون فارغ التحصیل داریم. همچنین سالیانه ۴۰۰ هزار نیروی وظیفه وارد ستاد کل نیرو‌های مسلح می‌شود و اگر ما بتوانیم از این ظرفیت در بخش‌های هنری، قرآنی، مهندسی و تحقیقات و پژوهش استفاده کنیم، پیشرفت‌های زیادی خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: جامعه ما جوان شده است و نیرو‌های مسلح به خصوص نیروی انتظامی باید در نحوه مواجهه با جوانان به یک پختگی علمی برسند و با هوشمندی، صبوری و دانش حاکم با عقلانیت با مردم مواجه شوند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با رد این ادعا که سربازی هدر دادن عمر است، گفت: سربازی یک فرصت طلایی برای رشد و تعالی است و جوانان در خدمت سربازی نظم و کار گروهی را یاد می‌گیرند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه اگر در نیرو‌های مسلح بتوانیم برای سربازان کار تعریف کنیم و به خوبی مهارت‌آموزی داشته باشیم، می‌توانیم از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم، افزود: اگر مهارت‌آموزی به خوبی انجام شود، باعث افزایش قدرت ملی می‌شود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها