به مناسبت سی و هفتمین سالگرد شهادت «حسن سیگارچی»؛

«حسن» حضور در جبهه‌ها را به تحصیل در دانشگاه ترجیح داد

«حسن سیگارچی» ارتشی بود که حضور در خط مقدم جبهه را به تحصیل در دانشگاه ترجیح داد و به مناطق عملیاتی جنوب کشور رفت. او سرانجام در تاریخ ۲۹ فروردین سال ۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین به درجه رفیع شهادت رسید.
کد خبر: ۳۴۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ - 17April 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید حسن سیگارچی، فرزند حسین در فروردین سال 1339 در تهران به دنیا آمد. او در خانواده‌ای متدین و صمیمی پرورش یافت و بزرگ شد. وی در منزل بسیار کاری و فعال و دوستدار خانواده بود. 

بعداز اتمام تحصیلات با نمرات عالی در مقطع دیپلم فارغ التحصیل شد و علاقه زیادی برای ادامه تحصیل در دانشگاه داشت؛ لذا با شروع جنگ برای طی دوران مقدس سربازی به ارتش پیوست و داوطلب حضور در خط مقدم جبهه بود و برای دفاع از کشور در مناطق عملیاتی جنوب راهی جبهه‌های جنگ شد.

«حسن» حضور در جبهه‌ها را به تحصیل در دانشگاه ترجیح داد

شهید حسن سیگارچی با توجه به اینکه فرزند اول خانواده بود هر زمان که برای مرخصی به تهران باز می‌گشت تمام و کمال در خدمت خانواده بود و در ایام مرخصی نیز در قنادی پدرش مشغول به کار می‌شد و در کار‌ها کمک حال وی بود.

ایشان احترام به بزرگترها، مخصوصا احترام به پدر و مادر را سرلوحه خود قرار داده بود و برادران و خواهران خود را همیشه توصیه می‌کرد که رضایت پدر و مادر را جلب کنند. وی با خانواده فوق العاده مهربان بود و نماز اول وقت برایش خیلی اهمیت داشت و در برگزاری مراسم‌های مذهبی بسیار فعال بودند.

این شهید والامقام یک ماه قبل از شهادتش درست در زمانی که 21 ماه از خدمت مقدس سربازی خود را طی کرده بود و پس از ماه‌ها حضور در خط مقدم جبهه و حضور در عملیات‌های مختلف به مرخصی آمد و گویی به وی الهام شده بود که این دیدار آخرش با خانواده خواهد بود، با آنها خداحافظی کرد و از تمامی اعضای خانواده و فامیل حلالیت طلبید.

سرانجام این شهید گرانقدر ارتش اسلام در ساعت 16:30 دقیقه روز 29 فروردین در عملیات فتح المبین و در تنگه‌ی چذابه با اصابت ترکش دشمن بعثی به پهلویش مجروح شد و شدت جراحت این رزمنده دلیر اسلام به حدی بود که پس از اعزام به بیمارستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سرانجام پیکر پاک این شهید سرافراز میهن به تهران منتقل شد و در میان حضور پرشور مردم تهران تشییع و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد؛ امروز سی و هفتمین سالگرد شهادت این سردار رشید اسلام است که یادش را گرامی می‌داریم.

«حسن» حضور در جبهه‌ها را به تحصیل در دانشگاه ترجیح داد

 انتهای پیام/ 102

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار