مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا:

وقوع سیل موجب اتحاد و همبستگی بیشتر مردم ایران شد/ تودهنی محکمی به آمریکا خواهیم زد

مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا گفت: با وجود این همه دشمن، اتحاد و وحدت و یکپارچگی را در سیل اخیر دیدیم و شاهد حضور کشورهای دیگر نیز در سیل بودیم که ایجاد همبستگی و همدلی ملت ایران را در پی داشت. 
کد خبر: ۳۴۲۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵ - 17April 2019

وقوع سیل موجب اتحاد و همبستگی بیشتر مردم ایرن شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، امیر «سید حسام هاشمی» مشاور نظامی فرمانده معظم کل قوا، در همایش پیشکسوتان دفاع مقدس ارتش ویژه استان مازندران که در اتاق بازرگانی استان برگزار شد، با اشاره به سیل اخیر در برخی از استان‌های کشور، اظهار داشت: سیل اخیر هر چند یک تهدید بوده ولی مثل همیشه ملت ما تبدیل به فرصت کرده است و در آینده‌ برکاتی خواهد داشت.

وی با اشاره به دشمنی‌های دشمنان نظام از ابتدای انقلاب تاکنون، افزود: با وجود این همه دشمن اتحاد و وحدت و یکپارچگی را در سیل اخیر دیدیم و شاهد حضور کشورهای دیگر نیز در سیل بودیم که ایجاد همبستگی و همدلی ملت ایران را در پی داشت. 

امیر «هاشمی» با اشاره به اتحاد ارتش و سپاه از اول انقلاب، گفت: دشمن در پی تفرقه‌افکنی است و ما با این اتحاد به آمریکا و استکباری که سپاه را تروریست قلمداد کرد، تو دهنی محکمی خواهیم زد.

عضو شورای راهبردی بنیاد حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه خداوند دشمنان ما را از نادانان آفرید، اظهار کرد: اقدام خصمانه ترامپ علیه سپاه پاسداران، باعث ایجاد وحدت و همدلی بیشتر شد.

این مسئول با عنوان اینکه تحریم‌های دشمن اثری نداشته است، گفت: از اول انقلاب هم این تحریم را داشتیم، ولی این حرف ترامپ موجب شد تا مجلسیان لباس سپاهی بپوشند و امروز رییس اتاق بازرگانی هم لباس سپاهی می‌پوشد.

وی با اظهار اینکه روز ارتش روز بزرگی است، افزود: ارتش بعد از پیوستن به انقلاب، بازوی توانای انقلاب اسلامی شد و شعار نه شرقی نه غربی امام تکلیف نظام و استکبار را روشن کرد و از همان زمان تهدید شروع شد و تا امروز سیر صعودی و افزایشی داشته هر روز شاهد بیشتر شدن آن بودیم.

امیر «هاشمی» با اشاره به فلسفه نامگذاری ۲۹ فروردین به نام روز ارتش توسط حضرت امام خمینی (ره)، افزود: ارتش از همان روزهای اول وجود خود را در کردستان و گنبد ثابت کرد.

وی افزود: امام خمینی (ره) روز ۲۹ فروردین را برای تقویت ارتش اعلام کرد و گفت: به این مناسبت رژه نیروهای ارتشی در تمام شهرهای کشور در دستور کار قرار گرفت و هر ساله مردم در این روز به استقبال از صحنه‌های اقتدار ارتش می‌روند.

این مسئول گفت: ارتش در برهه‌ای دیگر درگیر مسائل کردستان شد و در مقابله با حوادثی که در سنندج و مریوان و نقده و شهرهای مختلف کردستان افتاد، ارتش نقش سازنده‌ای داشت.

وی با بیان اینکه بینش حضرت امام خمینی (ره) بی‌نظیر بود و فرمان تشکیل سپاه را چهار یا پنج روز بعد از 29 فروردین صادر کرد، گفت: ثمره دوراندیشی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را در دفاع مقدس دیدیم.

این مسئول به تشکیل بسیج مستضعفین نیز اشاره کرد و گفت: در تشکیل بسیج برادران ارتش نقش سازنده داشتند و همیشه دشمن می‌خواست بین ارتش و سپاه جدایی بیندازد که با دژ محکم وحدت مردم و نیروهای مسلح روبرو شد.

امیر «هاشمی» وحدت درسی برای جوانان دانست و با اشاره به اینکه ارتش در دفاع مقدس جانانه جنگید، گفت: در روزهای اول جنگ نیروی هوایی تصور دشمن را به هم زد و نیروی زمینی با گردان‌ها و لشکرهای مختلف از جمله لشکر ۸۸ زرهی دشمن را متوقف کرد و با پیوستن به برادران سپاه و بسیج و ارتش و غیره طولی نکشید که خرمشهر آزاد شد و نیروی دریایی ارتش نیز در ۷ آذر ۵۹ تکلیف عراق را روشن کرد.

امیر «هاشمی» ادامه داد: شهدای ما کاری کردند که پایه‌های نظام را مستحکم کردند و ما امروز به برکت خون شهدا و فداکاری جانبازان در امنیت به سر می‌بریم.

این مسئول با بیان اینکه به برکت آموزش دفاع مقدس افسران جوان دیروز ما الان فرماندهان جنگ هستند، گفت: جوانان امروز به واسطه داشتن رهبری مقتدر و نظام اسلامی از جوانان دیروز بهتر هستند چرا که جوانان دیروز رهبران فاسد داشته و تسلط بیگانگان بر این کشور زیاد بود.

وی حماسه 9 دی را ثمره بصیرت جوانان دانست و اظهار کرد: در 9 دی جوانان ما در براندازی خاکستری مهمی که رخ داد و از جنگ هم بدتر بود حضور خوبی در صحنه از خود به نمایش گذاشتند.

هاشمی با بیان اینکه در سیل اخیر اتحاد و وحدت و یکپارچگی را شاهد بودیم، گفت: جوانان باید از تجربه گذشتگان استفاده کنند؛ آیندگان باید تاریخ گذشتگان را بخوانند که دیگر مجبور نباشند خودشان تاریخ را تجربه کنند.

این مسئول دانایی، توانایی، قدرت و امنیت را چهار مولفه مهم در چرخه زندگی دانست و گفت: در سایه امنیتی که با خون جوانان وطن حاصل شد، چرخه زندگی می‌چرخد و برای ایجاد امنیت اولین مطلب وحدت است و باید بین ارگان‌های دولتی و مردم و دستگاه‌ها وحدت باشد تا شاهد تفرقه و جدایی نباشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار