صهیونیست‌ها منزل عامل استشهادی «عوفر» و روستای «العراقیب» را تخریب کردند

نظامیان رژیم صهیونیستی امروز همزمان با روز اسیر فلسطینی منزل یک عامل استشهادی را تخریب کردند و در ادامه به روستای «العراقیب» یورش بردند و برای صد و چهل و سومین بار اهالی آن را آواره کردند.
کد خبر: ۳۴۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۸ - 17April 2019

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز (چهارشنبه 28 فروردین ماه) به منزل شهید «صالح عمر البرغوثی» در روستای «کوبر» واقع در شمال غرب رام‌الله یورش بردند و آن را تخریب کردند.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، بیش از 40 خودروی نظامی رژیم صهیونیستی به همراه بلدوزر‌های این رژیم به روستای کوبر حمله‌ور شدند، منزل شهید البرغوثی را محاصره و خانواده وی را از آن بیرون کردند؛ آن‌ها در ادامه درختان موجود در اطراف منزل را از جا کندند و شروع به تخریب این منزل دو طبقه کردند.

ده‌ها نفر از اهالی روستا که تلاش داشتند خود را به منزل شهید البرغوثی برسانند، با نظامیان رژیم صهیونیستی درگیر شدند و به سمت آن‌ها گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور شلیک شد.

پس از تخریب این منزل، پدر شهید بر ویرانه‌ها آن ایستاد و خطاب به صهیونیست‌ها اعلام کرد، این منزل را دوباره خواهند ساخت.

شهید البرغوثی طی عملیاتی استشهادی خود (در 12 دسامبر 2018) در نزدیکی «عوفر» واقع در شرق را‌م‌الله، چندین صهیونیست را مجروح کرد.

این اقدامات رژیم صهیونیستی همزمان با روز اسیر فلسطینی (17 آوریل) صورت می‌گیرد. اسرایی که در شرایطی سخت در بند رژیم صهیونیستی هستند و سابقه حبس برخی از آن‌ها به بیش از 30 سال می‌رسد.

بر اساس آمار‌ها تعداد اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به بیش از شش هزار و 500 نفر می‌رسد.

تخریب روستای «العراقیب»

بلدوزر‌های رژیم صهیونیستی امروز برای صد و چهل و سومین بار روستای «العراقیب» در «نگب» واقع در جنوب سرزمین‌های اشغالی را تخریب کردند.

بر اساس گزارش «عرب 48»، اهالی العراقیب اعلام کردند، پلیس رژیم صهیونیستی صبح امروز به همراه بلدوزر‌ها و خودرو‌های نظامی به این روستا یورش آوردند و پناهگا‌ه‌های موقت ساخته شده از چوب، نایلون و برگ درخت را تخریب کردند.

روستای عراقیب یکی از 45 روستای اعراب 1948 در فلسطین اشغالی است که رژیم صهیونیستی آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسد. مدیریت اراضی رژیم اشغالگر قدس، ساکنان این روستا‌ها را که در سرزمین آباء و اجدادی خود زندگی می‌کنند به تصرف غیرقانونی اراضی متهم می‌کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار