حمایت جامعه روحانیت فارس از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

اعضای جامعه روحانیت استان فارس در دیدار با فرمانده سپاه فجر فارس حمایت خود را از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کردند.
کد خبر: ۳۴۲۵۰۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ - 17April 2019

به گزارش دفاع پرس از شیراز، به نقل از روابط عمومی جامعه روحانیت شیراز در پی اقدام آمریکا مبنی بر تروریست خواندن سپاه، اعضا جامعه روحانیت شیراز برای حمایت از این نهاد انقلابی با فرمانده و معاونان فرمانده سپاه فارس دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار دبیر جامعه روحانیت شیراز با محکوم کردن و احمقانه خواندن این اقدام آمریکای جنایتکار و رئیس جمهور دیوانه و قمار بازش که در دنیا شهره عام و خاص است، اظهار داشت: همانگونه که در اولین جلسه جامعه روحانیت شیراز در سال جاری خدمت سروران عزیز عرضه داشتیم سپاه فرزند روحانیت و انقلاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محی‌الدین طاهری با تصریح اینکه بین سپاه و روحانیت هیچ فاصله‌ای نیست، گفت: دیدگاه ما نسبت به سپاه قهرمان این است که سپاه یک نیروی مردمی و الهی است که طبق فرمایشات پیامبر اعظم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تشکیل شده و آن روزی که کلید تشکیل سپاه زده شد و امام راحل امر به تشکیل سپاه دادند بر اساس دستور قرآن و اوامر اهل بیت عصمت و طهارت این دستور را دادند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز در ادامه با بیان اینکه سپاه برای حمایت از اسلام و مستضعفان در سرتاسر دنیا تشکیل شده است و مأموریت این نهاد انقلابی محدود به مرزهای کشور نیست، افزود: الحمدالله امروز می‌بینیم که جهان اسلام نه، بلکه جهان مستضعفان همه دارند از حضور سپاه بهره می‌برند و ما خوشحالیم که آمریکا و صهیونیسم این اقدام را کردند و اگر آنها این کار را نمی‌کردند ما باید به خودمان شک راه می‌دادیم.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین علیه السلام با اشاره به محبوب شدن و مطرح شدن سپاه بیش از گذشته و اینکه سپاه خار چشم مستکبران جهان است گفت: سپاه تنها نیروی انسانی است که انشاءلله تحت رهبری امام و سپس مقام معظم رهبری با قدرت تا ظهور حضرت مهدی (عج) ریشه همه قدرت‌های فاسد را در جهان ریشه کن خواهد کرد.

وی اضافه کرد: گروه‌های حزب الله را در سرتاسر جهان اسلام مصمم‌تر که انشاءلله روز به روز و یکی پس از دیگری سنگرهای ابرقدرت‌ها را به لطف الهی فتح کنند و انشالله به آن روز می‌رسیم و می‌بینیم که سپاه قدرتمند ما به دنیای متکبر و مستکبر ابرقدرت‌های پوشالی خواهد فهماند که اگر همه ی اینها جمع شوند استکبار و قدرتشان هیچ کاری نمی‌تواند بکند و هیچ قدرتی در مقابل قدرت اسلام نخواهند داشت.

حجت الاسلام طاهری ضمن یادآوری اینکه سپاهیان و نیروهای نظامی ما همه پا جای سرداران بزرگی گذاشته اند که در کنارشان جنگیده اند و بر سر عهد و پیمانی که با خون مطهر شهیدان، امام راحل، پیغمبر اکرم (ص) و امیرالمومنین (ع) بر سر دفاع از قرآن و اسلام و مکتب اهل بیت بسته‌اند، ایستاده اند، گفت: امروز جامعه روحانیت شیراز که یکی از جامعه های اصیل و ریشه دار این کشور است به اینجا آمده اند که به سپاهیان عزیز عرض کنند که ما شما رو از خود و پاره تن خود می‌دانیم و همان گونه که از وطن خود دفاع می‌کنیم وظیفه داریم که به کوری چشم دشمنان اسلام و تا آخرین قطره خونمان برای حفظ شما ایستادگی و دفاع کنیم.

سردار سرتیپ سید هاشم غیاثی فرمانده ارشد سپاه فجر استان فارس نیز با بیان اینکه آمریکا، سپاه انسان ساز و قرآن را در فهرست تجهیزات و لوازم تروریست پرور قرار داده است، گفت: جوانان ما چه در ایران چه در سوریه چه در عراق همه با اتکاء به آیات نورانی قرآن کریم خودشان را آماده شهادت و جان فشانی می‌کنند.

وی گفت: در زمان وزارت خانم رایس، آمریا برنامه‌ریزی کرد که تا در یک کشور اسلامی قرآن از جامعه و مدارس حضف شود، میلیون‌ها دلار هزینه کردند و نهایتاً به این نتیجه رسیدند که نمی‌توان قرآن را از مردم گرفت.

فرمانده ارشد سپاه فارس با اشاره به فرازهایی از وصیت نامه روحانی شهید میثمی و نقش هدایت گونه و میدان داری روحانیت در جامعه و انسجام پاسداران حول محوریت روحانیت، گفت: سپاه و بسیج فرزند انقلاب اسلامی و مولود روحانیت معظم و در رأس آن حضرت امام رحمة الله علیه است.

وی با منعطف دانستن سپاه نسبت به سایر سازمان‌های نظامی و دفاعی در دنیا گفت: ما خود را مکلف به پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری می‌دانیم و حضرت آقا فرموده اند من حفاظت و حراست از انقلاب را از سپاه و بسیج می‌خواهم.

وی گفت: سپاه را امام به نحوی پیش بینی کردند که در حوزه‌های دفاعی، نظامی و سازندگی و محرومیت زدایی یک ورود جدی و هدفمند متناسب با نیازهای جمهوری اسلامی داشته باشد؛ هر چه از عمر پر برکت انقلاب می‌گذرد بیشتر به این معجزه امام یعنی تشکیل سپاه پی می‌بریم.

این فرمانده ارشد نظامی سپاه گفت: امروز سپاه و بسیج آرایش متناسب با نیاز انقلاب اسلامی را به خودشان می‌گیرند و همیشه در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی هستند و بلافاصله با توجه به نیاز وارد عرصه سازندگی و محروم زدایی می‌شوند و در صورت لزوم وارد سایر موضوعاتی که نیاز جامعه است.

سردار غیاثی همچنین خود به اقدامات سپاه فجر استان در سیل اخیر شیراز و کشور اشاره کرد و ضمن ابراز رضایت فرمانده کل قوا از اقدامات نیروهای نظامی در حادثه سیل اخیر گفت: سپاه استان در کمک رسانی به مردم بعد از سیل شیراز، پل دختر و خوزستان نقش مهم و مستقیم داشت و علاوه بر حضور مستقیم در گلستان و لرستان ۵۲ روستا نیز در استان خوزستان به سپاه فجر استان فارس داده شده و نیروهای پرتلاش سپاه و بسیج در حال خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان هستند.

رئیس جامعه روحانیت شیراز نیز با بیان اینکه برگزاری چنین جلسه‌ای، نمونه‌ای از بذر محبت خداوند متعال است که از سپاه پاسداران انقلاب در دل‌ها کاشته است، گفت: حقیقتاً این حضور علمای بزرگوار و اعضای محترم جامعه روحانیت شیراز در این محفل نشانه اظهار مودت نسبت به برادران عزیز پاسدار و یکی از مهم‌ترین آثار و برکات انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب با اشاره به قرار داشتن در ماه شعبان المعظم، در خصوص نیمه شعبان و ولادت حضرت ولی‌عصر (عج) گفت: منتظران واقعی حضور آن حضرت در هر لباسی و هرجایی محبوب خدا هستند و در عصر غیبت نایب امام عصر و مصداق آن امام و رهبری است.

وی ادامه داد: اگر کسی بخواهد بداند که چنانچه امام عصر ظهور بفرمایند چه اقدامی در رکاب این بزرگوار انجام می‌دهد، می‌تواند امروز خودش را محک بزند که نسبت به نایب آن حضرت چگونه است؛ قضیه درست مثل آن کسانی است که قبل از آن که حضرت اباعبدالله به سمت کوفه حرکت کنند، شاید خیلی‌ها در تخیلات خودشان فکر می‌کردند که تحت ولایت امام حسین علیه السلام هستند اما جدا شدنشان از مسلم بن عقیل نشان دهنده این بود که امام حسین علیه السلام هم اگر وارد شوند وضعیتشان به همین منوال است؛ چون فقیر دنیا بودند و از این امتحان موفق بیرون نیامدند و در آن موقعیت حساس و لحظه‌ی خاصی که باید تصمیم بگیرند و راهی کربلا شوند منصرف شدند.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری گفت: امروز همه باید حرکتمان را با حرکت امام زمان (عج) تنظیم کنیم؛ اگر از او جلو بیفتیم که نعوذبالله و بدتر کسانی که متقدم و متأخرند و توجیه گر حرکت خود هستند؛ اما کسانی که موازی حرکت می‌کنند رستگارند؛ بحمدالله حرکت‌های سپاه پاسداران این چنین است.

رئیس جامعه روحانیت شیراز در ادامه ضمن محکوم کردن این اقدام آمریکا، گفت: در چهار دهه گذشته هیچ گاه منتظر این نبودیم که دشمنان ما آرام بگیرند، امروز ترامپ و فردا هم افراد دیگر مثل او که بر اساس حماقت کارهایی می‌کند و همیشه نتیجه عکس می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار