بیانیه شورای نگهبان به مناسبت روز ارتش؛

امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد خدمت است

شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت روز ارتش تاکید کرد: امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نماد خدمت است.
کد خبر: ۳۴۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۹ - 17April 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، در آستانه ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، شورای نگهبان با صدور بیانیه‌ای این روز را به ارتشیان قهرمان، انقلابی و مکتبی تبریک گفت.

متن کامل این بیانیه به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ارتش جمهوری اسلامی ایران که در ماه‌های ابتدایی انقلاب اسلامی مورد طمع و توطئه دشمنان واقع شده بود، با اقدام به موقع و دوراندیشی رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) از آن توطئه با موفقیت عبور کرد و امروز به یک نیروی قدرتمند نظامی تبدیل شده و پشتوانه عظیمی برای نظام اسلامی و ملت ایران است.

از دل این ارتش الهی، مکتبی و ارزشی، رشادت‌ها و فداکاری‌های بسیار زیادی در طول ۴۰ سال گذشته ظهور یافته و تاریخ گواهی می‌دهد که در میان تمام ارتش‌های دنیا، این رشادت‌ها و فداکاری‌ها بی‌سابقه بوده و امروز ارتش نماد خدمت است.

هنوز، خون بزرگانی همچون شهید صیاد شیرازی در رگ‌های این ارتش انقلابی و مکتبی در جریان است و فرماندهان و نیرو‌های ارتش در رده‌های مختلف، با افتخار ادامه دهنده همان راه و منش هستند.

امروز در طلیعه آغاز چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران با قدرت بیشتری نسبت به گذشته و دوشادوش سایر نیرو‌های مسلح کشورمان، در جهت تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین دفاع از این آرمان‌ها و ارزش‌ها در میدان حضور دارد.

همانطور که در هفته‌های اخیر همگان دیدند، درست زمانی که در نقاط مختلف کشور مردم نیازمند یاری نیرو‌های مسلح بودند، ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سپاه پاسداران، بسیج، ناجا و سایر ارگان‌ها و نهاد‌ها با تمام توان پا به عرصه خدمت به مردم گذاشته و همچون دوران دفاع مقدس، امدادرسانی و دفاع از مردم را سرلوحه کار خود قرار داد.

سیل اخیر، به رغم تمام مشکلاتی که برای مردم ایجاد کرد، نشان داد که نیرو‌های مسلح و بخصوص ارتش قهرمان همچنان برای جلوگیری از آسیب رسیدن به جان و مال مردم این سرزمین مقدس، لحظه‌ای درنگ نمی‌کند.

شورای نگهبان با یادآوری سال‌ها جانفشانی و حماسه‌آفرینی ارتش مکتبی و مقتدر در همه عرصه‌های خدمت و دفاع، فرارسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به مردم قدردان و بخصوص ارتشیان غیور تبریک و تهنیت عرض می‌کند.»

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها